BANJA LUKA, Još šest dana je na snazi aktuelni cjenovnik za plaćanje putarina na autoputu Banjaluka – Doboj u otvorenom sistemu naplate, a od ponedjeljka „Autoputevi RS“ počinju da naplaćuju putarinu po osnovu prijeđenih kilometara.
Ekipa Srpskainfo se na licu mjesta uvjerila da je gotovo sve spremno za zatvoreni sistem naplate na autoputu „9. januar“, dužine 72 kilometra. Nešto manje od 10 feninga iznosi jedan prijeđeni kilometar, a cijela dionica košta 7 konvertibilnih maraka za vožnju automobilom.
Nakon što je Vlada RS usvojila Uredbu o visini naplate putarine, u javnosti je ostalo nejasno koliko će zapravo koštati kompletna vožnja od Banjaluke do Doboja, budući da se jednim dijelom koristi dionica autoputa Banjaluka – Gradiška na kojoj se plaća putarina od 2,5 marke (otvoreni sistem naplate). Tom računicom je ispalo da će vožnja zapravo da košta 9,5 maraka.
Međutim, inžinjer za kontrolu kvaliteta i informaciono-tehničke sisteme u „Autoputevima RS“ Sergej Đukić za Srpskainfo objašnjava da će cijena od Banjaluke do Doboja biti 7 maraka bez obzira na vožnju po dijelu autoputa Banjaluka – Gradiška.
Sistem će funkcionisati na sljedeći način: u Jakupovcima, na autoputu Banjaluka – Gradiška, plaća se 2,5 KM za šta se uz račun dobije i vaučer. U Mahovljanima, nakon izdvajanja na autoput do Doboja, uzima se magnetna kartica.
Onaj ko izlazi u Laktašima ili u Drugovićima, na naplanoj kućici pokazuje vaučer i ne plaća više ništa. Ali, ako izlazi u Prnjavoru, pokazuje vaučer i doplaćuje još 1,5 KM (vožnja do Prnjavora je ukupno četiri KM). Onaj ko izlazi na posljednjoj naplatnoj kućici, u Kladarima, pokazuje vaučer i plaća još 4,5 KM (ukupna putarina je 7 KM).
Ono što je bitno naglasiti jeste da će trajanje vaučera biti ograničeno na optimalno vrijeme koliko vozaču treba da dođe do Doboja od Jakupovaca, uz poštovanje ograničenja brzine.
U suprotnom smjeru, uzima se magnetna kartica na naplatnoj kućici tamo gdje se ulazi na autoput. Ako se ide za Banjaluku, u Jakupovcima će platiti tačno 7 maraka, odnosno neće plaćati dodatnih 2,5 KM za vožnju po dijelu autoputa Gradiška – Banjaluka.
– Ovakav sistem biće na snazi dok ne završimo zatvoreni sistem naplate i na autoputu Banjaluka – Gradiška. Predviđeno je da i taj sistem bude u funkciji od ljeta naredne godine – kaže Đukić.
Za jedno radno mjesto 12 kandidata
„Autoputevi RS“ su raspisali konkurs za prijem 56 radnika, od čega se 25 radnih mjesta odnosi na inkasante na autoputu Banjaluka – Doboj. Kako saznajemo, na konkurs se prijavilo čak 700 ljudi, što znači na jedno radno mjesto ima zainteresovanih više od 12 potencijalnih radnika.
Konkursna procedura treba da bude okončana ove sedmice. Prosječna plata inkasanata, sa noćnim radom, toplim obrokom i regresom, iznosiće oko 1.000 KM.