ZAGREB – U Hrvatskoj je prodato ukupno 50.073 novih putničkih automobila od januara do kraja septembra ove godine, što je 20,6 odsto više nego u istom periodu 2017., kada je bilo prodato 41.505 vozila.
Samo u septembru je put do kupca našlo 2.906 automobila, ili za 3,9 odsto više nego lani, prenosi Hina, pozivajući se na podatke agencije za istraživanje tržišta “Promocija plus”.
U tri ovogodišnja kvartala, Hrvati su najviše kupovali Folksvagenova nova vozila (7.376), a udeo VW-a u ukupnoj prodaji iznosi 14,7 procenata.
Drugi je Reno sa prodatih 4.937 vozila i udelom od 9,8 posto, a treći Opel sa 4.753 automobila i udelom od 9,4 odsto.
U Hrvatskoj se ove godine dobro prodaje i Škoda, koja je na četvrtom mestu sa 4.484 vozila, kao i Suzuki sa 3.092.
U premijum segmentu, u dosadašnjem toku godine prodato je 78 Poršea, 1.618 Audija, 1.211 BMW-a, te 992 Mercedesa.
Najtraženiji model automobila u posmatranom devetomesečnom periodu bila je Škoda Oktavija, s prodajom od 2.590 komada. Reno Klio je drugi najprodavaniji novi auto na hrvatskom tržištu (2.317), a treći je Folksvagen Polo (1.779).
U devet meseci 55,8 posto kupaca (njih 27.937) odabralo je vozilo na benzinski pogon, a 42 posto ili 21.027 na dizelski. Električnih vozila je prodato 57 (udeo 0,1 posto), a hibrida 619 (udeo 1,2 posto). Tanjug