Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

    24. Decembra 2025. — 14:17

    Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

    24. Decembra 2025. — 14:06

    Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

    24. Decembra 2025. — 13:34

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Pad poslovanja aerodroma Mostar i Banjaluka

Pad poslovanja aerodroma Mostar i Banjaluka

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan15. Septembra 2018. — 13:46Nema komentara3 minute čitanja

MOSTAR – Aerodrom Mostar i pored novih linija za njemačke gradove i Zagreb bilježi smanjenje broja putnika. Statistike navode pad od čak četrdeset posto u odnosu na prošlu godinu, a rukovodstvo aerodroma razmišlja o drugačijim strategijama kako bi okrenulo nepovoljne trendove.

MOSTAR AERODROM

Prema podacima specijaliziranog portala EX-YU Aviation News, samo dva aerodroma u regiji narušavaju sliku uzleta avionskog saobraćaja na ovom području. Ta dva aerodroma su Banjaluka i Mostar, koji su prema podacima ovog portala u periodu od januara do jula ove godine ostvarili pad od 1,5 te čak 39,6 posto (13.234 putnika) u mostarskom slučaju.

Marin Raspudić, direktor Aerodroma Mostar, kaže da je sve ovo prelazna faza obilježena uvođenjem letova Eurowingsa.

“Mi smo se od 2014. godine pozicionirali kao charter aerodrom te imali veoma kvalitetnog talijanskog partnera Mistral Air koji je dovodio Italijane, pretežno hodočasnike u Međugorje. Nažalost, ta je firma bankrotirala, a italijansko tržište je ostalo nepokriveno”, objašnja Raspudić.

Kaže kako su reakcije na uvođenje linija za Njemačku dobre i da linije većinom koristi naša dijapora. Raspudić očekuje da će njemačka kompanija preuzeti taj prazan prostor nastao izostankom italijasnkih putnika. Nešto se očekuje i od aktivnosti iniciranih dolaskom poljskog nadbiskupa Hosera u Međugorje.

“Imali smo razgovor s gradonačelnikom Bešlićem u vezi s narednim godinama. U ovim okolnostima letenja niskotarifnih kompanija neophodna je pomoć grada i kantona. Trebamo pronaći i način da Aerodrom Mostar bude alternativa sarajevskom, jer je pred nama teška misija napraviti nešto veće u okruženju Sarajeva, Dubrovnika i Splita. Hrvatska ulaže 65 miliona evra u Split, stotinjak u Dubrovnik, mi se u takvom okruženju teško možemo izboriti”, kaže Raspudić.

Ipak, na duge staze izlazak iz evidentne krize Aerodrom Mostar vidi u promjeni strategije.

“Rješenje bi moglo biti da se poslije izbora za Grad Mostar pronađe koncesionar koji bi preuzeo aerodrom. Aerodrom prolazi i krizu kadra, inžinjeri aviosaobraćaja odlaze raditi širom Evrope”, kazao je Raspudić dodavši i da prezentirane informacije o broju putnika nisu potpuno tačne, da je do sada ove godine kroz mostarski Aerodrom prošlo dvadeset hiljada, a da se do kraja godine očekuje dostizanje broja od četrdeset hiljada putnika.

Planovi su, kaže, takvi da se u narednoj godini očekuje povratak na osamdeset hiljada putnika koji je bio 2014. godine, što je mostarski maksimum.

“Za razvoj Aerodroma Mostar je potreban ogroman novac, ogromna ulaganja… Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nam je dalo neka sredstva koja će poslužiti. Međutim, moramo više raditi na marketingu i davati damping cijene, a ako dajemo damping cijene postavlja se pitanje od čega ćemo mi živijeti”, zapitao se Raspudić.

Dvije linije Eurowingsa za Njemačku su devedeset posto popunjene i to je razlog za zadovoljstvo. Raspudić je najavio razgovore s rukovodstvom ove kompanije koja bi trebala pokriti i tržište Italije i Poljske te da se u narednom periodu promijeni tip aviona i za njemačke linije kako bi se povećao broj putnika.

“Malo se koristi linija Croatia Airlinesa za Zagreb, mi smo očekivali veće punjenje. Ljudi se žale na red letenja, a pokušaćemo s tom kompanijom napraviti promjene u zimskom redu letenja, da se može u jednom danu otići u Zagreb i vratiti iz njega”, pojasnio je Raspudić problematiku leta koji se subvencionira s milion KM sredstava federalnog ministarstva godišnje.

Menadžmentu Aerodroma Mostar, najavljuje njegov direktor, predstoje razgovori o uspostavljanju leta Turkish Airlinesa za Istanbul, ali i tu se očekuje podrška Vlade Federacije, kao što je bio slučaj i sa Zagrebom. Klix

aerodrom banjaluka mostar pad poslovanja vazno
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakViše od 20 proizvođača predstavljeno u Istočnoj Ilidži
Sljedeći članak Ništa od skorije gradnje mosta u Gradišci

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

NOVOSTI 02 minute čitanja

Milan Novitović pravosnažno osuđen na godinu dana zatvora

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

24. Decembra 2025. — 14:1701 minuta čitanja

U CIK-u smatraju da postoji eventualna nespojivost funkcija

Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

24. Decembra 2025. — 14:06

Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

24. Decembra 2025. — 13:34

ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

24. Decembra 2025. — 12:42

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.