NJUJORK, Prema poslovnom izvještaju kompanija Facebook izgubila je više od 140 milijardi dolara tržišne vrijednosti zbog manjih prihoda i niže profitne marže, ali i usporovanja rasta broja korisnika ove društvene mreže. Nakon toga je cijena dionica na Facebooku pala za 24 posto.
Mark Zuckerberg , osnivač Facebooka i glavni izvršni direktor ove kompanije, lično je izgubio skoro 20 milijardi dolara.
Ulagači su zabrinuti, a analitičari smatraju da je razlog skandal koji se dogodio nakon što je kompanija za obradu podataka Cambridge Analytica otkrila da je za potrebe političkih kampanja koristila podatke miliona korisnika Facebooka bez njihovog pristanka.
Facebook je upozorio da će rast njegovih prihoda biti usporen u naredna dva tromjesječja, jer će se više investirati u sigurnost korisničkih podataka i bolje pratiti sadržaji koje korisnici stavljaju na mrežu.
Ukupni prihod Facebooka u drugom tromjesječju iznosio je 13,2 milijarde dolara, 42 posto više u odnosu na prošlu godinu. Neto prihod iznosio je 5,1 milijardu dolara, što je 31 posto više u odnosu na prošlu godinu.
Ova društvena mreža izgubila je oko milion aktivnih mjesečnih korisnika u tromjesječju u kojem je uvedena Opšta uredba o zaštiti podataka. Facebook je prethodno upozorio da će nova uredba uticati na smanjenje broja korisnika ove društvene mreže.
Finansijski direktor Facebooka David Wehner rekao je kako je pad konzistentan s njihovim prethodnim upozorenjima i odbio je predvidjeti hoće li se broj evropskih korisnika Facebooka nastaviti smanjivati.
Investitori pomno prate da li će i na koji način kampanja #deletefacebook uticati na rast, odnosno smanjenje broja korisnika.
Ipak, krajem juna Facebook je imao 2,23 milijarde aktivnih mjesečnih korisnika, 11 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Prema toj stopi porastao je broj dnevnih korisnika ove društvene mreže. Iako se radi o snažnom rastu, to je ipak najsporiji rast broja korisnika u više od dvije godine. Klix.ba