– Poništen tender težak više od 3,5 miliona KM
– Za milionski unosan posao bili zainteresovani „Niskogradnja“ iz Laktaša, „Integra inženjering“ Banjaluka, „MG Mind“ iz Mrkonjić Grada te „ITC Zenica“ i konzorcijumi „Prijedorputevi“ iz Prijedora, „Kozaraputevi“ i „Dos Elektro“ Banjaluka i „Geokop“ iz Dervente i „Ferrostil-MONT“ iz Prnjavora
BANJALUKA – “Autoputevi Republike Srpske” poništili su tender za izgradnju naplatnih kućica na autoputu Banjaluka-Gradiška, težak više od 3,5 miliona KM, jer su pristigle ponude bile preskupe za ovo preduzeće.
U ovom javnom preduzeću potvrdili su za CAPITAL da su za ovaj posao bila obezbijeđena sredstva, ali da su vrijednosti svih šest pristiglih ponuda značajno premašile iznos koji je planiran za ovaj posao.
„Postupak javne nabavke za izgradnju naplatnih stanica u mjestima Čatrnja, Nova Topola i Aleksandrovac poništen je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH, jer su cijene svih dostavljenih ponuda znatno veće od obezbjeđenih sredstava za ovu nabavku“, stoji u odgovoru „Autoputeva“ dostavljenom CAPITAL-u.
Za milionski posao prijavili su se „Niskogradnja“ iz Laktaša, „Integra inženjering“ Banjaluka, „MG Mind“ iz Mrkonjić Grada te firma iz Zenice „ITC Zenica“.
Pored njih, ponude na milionski tender „Autoputeva“ dostavile su i dvije grupe ponuđača i to jedna koju čine „Prijedorputevi“ iz Prijedora, „Kozaraputevi“ i „Dos Elektro“ Banjaluka, dok drugu grupu ponuđača čine firme „Geokop“ iz Dervente i „Ferrostil-MONT“ iz Prnjavora.
Među uslovima koji su navedeni u tenderu, između ostalog, navedeno je da ponuđači moraju imati pozitivno poslovanje u posljednje tri godine te da im je ukupan promet u tom periodu iznosio šest miliona KM. Takođe, izabrani ponuđač bi iza sebe trebalo da ima uspješno sprovedene slične poslove u vrijednosti od oko tri miliona KM bez uračunatog poreza na dodatu vrijednost.
Za savjetovanje 9,4 miliona KM
Za razliku od izgradnje naplatnih kućica, “Autoputevi RS ” su imali više sreće u traženju usluga savjetovanja, pa će u naredne četiri godine isplatiti društvu za reviziju i konsalting „Deloitte“ 9,4 miliona KM. Ponudu „Deloitta“ nije bilo teško ocijeniti jer je bila i jedina pristigla na milionski vrijedan tender. Ova firma za samo šest godina od „Autoputeva RS“ za poslove savjetovanja naplatiće ukupno 14 miliona KM.
Troškovi za konsultantske usluge ponovo su podigli prašinu u februaru ove godine, kada milionski teška javna nabavka i raspisana, jer je stvarne efekte skupog savjetovanja, koje godišnje košta 2,34 miliona KM, teško izmjeriti. U tenderskoj dokumentaciji tražene su pravne, finansijske i tehničke konsultacije tokom pripreme i provođenja strategije u vezi sa koncesijama i javno-privatnim partnerstvima u okviru izgradnje mreže.
Isti ovakvim tenderom preduzeće je bilo okupirano i prije dvije godine. Tada se za ovaj period tražila firma koja će nuditi savjete po cijeni od 4,6 miliona KM. Najsrećniji u odabiru i tada je bio “Deloitte”.
Tačnije, i tada je ponuda grupe “Ces COWI” iz Beograda, “Deloitte Central Europe Limited” Nikozija Kipar i Deloitte Beograd bila zapravo i jedina pristigla, a godišnje je na njihovim računima završavalo oko 2,3 miliona KM. Ovaj ugovor istekao je 1. aprila ove godine.
U „Autoputevima“ nikada nisu opravdali ranije date milione za konsultacije. Na pitanja CAPITAL-a o konkretnim rezultatima savjetovanja, ali i planovima za naredne četiri godine u kojima će dati 9,36 miliona KM odgovori nikada nisu stigli.
Međutim, kod ranije raspisanog tendera istakli su da su ugovorom o zajmu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) obavezani da angažuju konsultante.
CAPITAL: Žana Gauk
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Nije problem što su ponude prevelike… lako bi oni povećali planirani iznos za naplatne kućice. Problem je nije najmanja ona što je trebala biti najmanja… Sad će se raspisati tender sa drugim uslovima. Npr. da u nazivu ima “inženjer” i slično.
Samo nek se prave autoputevi