BUDVA, Prema izvještaju Svjetskog saveza za putovanje i turizam, Crna Gora spada među najbrže rastućim turističkim destinacijama u svijetu, ističu iz Nacionalne turističke organizacije Crne Gore.
Iz ove organizacije navode da su prošle godine respektabilni inostrani mediji iz Golfskog regiona, Kine, Australije, Turske, Velike Britanije i drugih zemalja, pisali o ovoj zemlji kao idealnoj destinaciji za odmor na moru, aktivni odmor u prirodi i nacionalnim parkovima, te kao idealnom mjestu za kupovinu nekretnine.
Prema njihovim podacima, turistička sezona prošle godine nadmašila je onu prethodnu, što pokazuje podatak da je 2017. godine Crnu Goru posjetilo oko 2.000.000 turista i veći je za 10 odsto u odnosu na 2016, dok je ukupan broj noćenja lani iznosio skoro 12.000.000 i veći je za sedam odsto u odnosu na prethodnu godinu, te se nadaju da će se to ponoviti i u ovogodišnjoj turističkoj sezoni.
Zabilježen je rast turista iz BiH, obzirom da je evidentirano oko 200.000 dolazaka, što je za više 3,1 odsto u odnosu na 2016. godinu i oni su ostvarili 1.083.048 noćenja, što je za više 3,7 odsto.
Prema podacima Ventralne banke Crne Gore, prihodi od turizma u 2017. godini, samo od turista iz inostranstva iznose oko 901.000.000 evra, što je rast od 7,9 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a zajedno sa prihodom ostvarenim od domaćih turista, dolazi se do cifre od oko 960.000.000 evra, i veći je za 8,9 odsto u odnosu na 2016. godinu.
Vršilac dužnosti direktora Turističke organizacije Budva Mladen Franović izjavio je novinarima iz BiH, koji su bili u posjeti Crnogorskom primorju, da će Budva ove, kao i svake prethodne godine, ponuditi svojim turistima nešto što se ne može naći nigdje drugo – puno sunca, mora, odmora, pjesme, igre, zadovoljstva, provoda, te svega onoga što gosti traže kada dolaze u ovaj grad.
“Ove godine manifestacije u Budvi će biti dugotrajnije, bogatije i prilagođenije ukupnoj ponudi. Od turističke infrastrukture, nije bilo nekih drastičnih promjena. Vodimo računa da plaže budu uredije, a imamo mnogo više igrališta, šetališta, rekreativnih staza, što može interesovati goste Budvanske rivijere”, rekao je Franović, te dodao da je sve spremno i da će gosti biti zadovoljni ponudom ovog grada.
Kada je riječ o manifestacijama, on je najavio početkom maja sedmodnevnu manifestaciju “Karnevalske majske večeri”, sa koncertom hrvatskog pjevača Tonija Cetinskog, folklornim nastupima, karnevalskim povorkama, dok će krajem maja biti festivali džez i rege muzike, ali i evergrina, što je uvod u naredni mjesec, kada počinje i ljetna sezona, kada se svake večeri nešto događa.
Govoreći o prošlogodišnjoj sezoni i broju turista, Franović je istakao da je ona bila rekordna, podsjetivši da je Budvanska rivijera po ostvarenom prihodu predstavlja pola crnogorskog turizma, koji napravi godišnje oko 1.000.000.000 evra i oko 10.500.000 noćenja.
Kada je riječ o očekivanjima za ovu ljetnu turističku sezonu, on je izrazio nadu da će ona biti još bolja od prošlogodišnje, jer “bukinzi” pokazuju odlične rezultate, naročiti na sajmovima, kada je hotelski smještaj u pitanju i gdje se, kako je naveo, ugovarala 2019. godina.
Franović očekuje da će i privatni smještaj na Budvanskoj rivijeri ove godine biti pun, jer je to ono na čemu turistički radnici insistiraju i žele da ovaj vid smješaja “pojačaju”, obzirom da je evidentirano 100.000 privatnih smještaja, od Jaza, do Buljarice.
Direktor Turističke organizacije Bar Nada Ivanović rekla je da je barsku opština, koja ima šest turističkih mjesta – Čanj, Sutomore, Bar, Dobra Voda, Utjeha i Virpazar, prošle godine posjetilo 175.102 turista, koji su ostvarili 1.673.637 noćenja, što je za više 9,34 odsto u odnosu na 2016.
Prema njenim riječima, za dva mjeseca ove godine u hotelima i drugim smještajima boravilo 1.471 turista, što je više za 8,64 odsto, nego u istom periodu lani, a ostvarili su 4.253 noćenja, što je više za 1,82 odsto.
Ono što izdvaja ovu turističku destinaciju od ostalih, istakla je Ivanovićeva, je to što posjeduje i morsku i jezersku obalu /Jadranskog mora i Skadarskog jezera/, ali i 120.000 stabala masline, među kojima je i jedna stara 2.242 godine, kao i vino “crmnički vranac”.
Govoreći o manifestacijama koje se dešavaju tokom cijele godine na području opštine Bar, ona je navela “Barski ljetopis” koji traje tokom cijele godine, a posebno u turističkoj sezoni, “LJeto sa zvijezdama” koja obuhvata organizaciju koncerata pop i rok muzike.
Tu su još i “Maslinijada” koja se održava u drugoj polovini novembra u Starom Baru, te “Koštanijada” koja se održava u prvoj polovini novembra u Ostrosu i “Festival vina i ukljeve”, decembarska manifestacija u Virpazaru.
Direktor Turističke organizacije Herceg Novi Pavle Obradović rekao je da je prošle godine ovu opštinu posjetilo 294.636 turista, što je za 14.576 turista više nego 2016. godine i oni su ostvarili lani 2.343.670 noćenja, što je za 183.778 noćenja više nego prethodne godine.
Prema njegovim riječima, područje novljanske opštine posjetilo je 281.203 strana tursta, koji su ostvarili 2.203.855 noćenja, dok je domaćih turista bilo 13.433, koji su ostvarili 139.815 noćenja.
Obradović je istakao da je u strukturi stranih turista na prvom mjestu BiH, a zatim turisti iz Srbije, čija se pozicija rotira, u zavisnosti od godine, te da ove turističke sezone očekuje rast, kako turista iz BiH, tako i iz ostalih zemalja.
Najveći broj manifestacija, prema njegovim riječima, koje nudi Herceg Novi svojim turistima, koncentrisane su u julu i avgustu, kao što su “LJetni festival”, “Festival opere”, a tu su i filmski i strip festivali, kao i brojni koncerti.
Kada je riječ o vrijednosti investicija u oblasti turizma na Crnogorskom primorju, iz Nacionalne turističke organizacije je rečeno da su one procijenjene na oko 3.000.000.000 evra, te da se odnose, između ostalog, na marinu za megajahte “Porto Montenegro” u Tivtu i “Aman risors” na Svetom Stefanu.
Tu su svakako i ostali kapitalni projekti čija je realizacija u toku, kao što su izgradnja kompleksa “Luštica bej” u Tivtu, “Bijon horizont” na Plavim Horizontima, “Portonovi” u hercegnovskom dijelu bokokotorskog zaliva.
Nacionalna turistička organizacija Crne Gore u saradnji sa partnerima organizovala je prošle sedmice studijsku posjetu predstavnika elektronskih i štampanih medija iz BiH s ciljem promocije ovogodišnje ljetnje turističke sezone.
Posjeta predstavnika renomiranih medija iz BiH početak je regionalne kampanje koju će Turistička organizacija Crne Gore zajedno sa lokalnim turističkim organizacijama i turističkom privredom realizovati na tržištu regiona.
Novinari su imali priliku da posjete Etno-selo “Montenegro” i poznate turističke lokalitete u Ulcinju i Baru, Kotor, Tivat i Herceg Novi.
U studijskoj posjeti Crnoj Gori su predstavnici Novinske agencije Republike Srpske – SRNA, Radio-televizije Republike Srpske, televizije “K3”, “BN” televizije, “Nezavisnih novina”, “Dnevnog lista”, “Euroblica”, “Dnevnog avaza”, BHT-a, magazina “Start BiH”, FENE, te portala “BH putovanja”, “Ekskluziv”, “Fokus” i “Srpskakafe”. Srna