– Nakon potpisivanja milionskog ugovora, firma će imati rok od 120 dana da završi posao
– Uz ovaj, raspisan i tender za nadzor radova vrijedan 64.000 KM
– U „Autoputevima“ ne žure da opravdaju trošenje miliona
– Vukajlović: Izborna je godina, a praksa je pokazala da su tenderi tada skuplji zbog finansiranja kampanja
BANJALUKA – Samo četiri dana nakon što su „Autoputevi Republike Srpske“ raspisali tender težak 9,36 miliona KM za izbor firme koja će ih savjetovati u okviru izgradnje mreže autoputeva RS, uslijedila je i nova milionska javna nabavka. Za izgradnju naplatnih kućica na dionici Banjaluka – Gradiška ovo javno preduzeće spremno je da izdvoji više od 3,5 miliona KM, saznaje portal CAPITAL.
Naplatne kućice, kako je navedeno u tenderaskoj dokumentaciji, biće postavljene u Novoj Topoli, Čatrnji i Aleksandrovcu, a odabrani izvođač imaće rok od 120 dana da završi posao.
Firme ponude mogu dostaviti do 19. marta, osim „Gradinvesta“ iz Prijedora i „BMP“ iz Banjaluke koje, kako je navedeno, zbog sukoba interesa nemaju pravo prijave. Garantni rok će važiti dvije godine od dobijanja upotrebne dozvole, dok je garantni rok za konstruktivne elemente 10 godina.
Ukoliko izvođenje radova bude kasnilo, odabrana firma će platiti kaznu koja iznosi 1,5 odsto vrijednosti radova za svaki izgubljeni dan, ali ukupan iznos kazne, stoji u dokumentaciji, ne može preći pet odsto od ukupno ugovorene vrijednosti radova.
Na milionskom tenderu ponuđač mora da ispuni i milionske uslove pa se očekuje da je prijavljena firma pozitivno poslovala u posljednje tri godine te da je ukupan promet u tom periodu iznosio šest miliona KM. Takođe, ponuđač bi iza sebe trebalo da ima uspješno sprovedene slične poslove u vrijednosti od oko tri miliona KM bez uračunatog poreza na dodatu vrijednost.
„Da bi učestvovali u javnoj nabavci, ponuđači moraju da dostave originalnu, bezuslovnu bankarsku garanciju u iznosu od 45.000 KM“, stoji u tenderskoj dokumentaciji.
Ovo svakako nije jedina javna nabavka koja je u vezi sa izgradnjom naplatnih kućica na ovom dijelu autoputa. Radove bi trebalo i nadzirati pa je u toku i tender za izbor firme koja će biti zadužena za ovaj dio posla. Njegova vrijednost je oko 64.000 sa uračunatim PDV-om.
Direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić danima ne odgovara na pozive CAPITAL-a pa je tako bilo i danas. Međutim, u Udruženju građana „Tender“ navode da ovakvi tenderi obično „ukalkulišu nivelacije i dodatna asfaltiranja puteva“.
„Konkurencija na tenderu odrediće da li je vrijednost tendera realna. Uglavnom, cifra može da bude i do dva i po puta manja, ponuđači takve ponude mogu da naprave. Ali, izborna je godina, a praksa je pokazala da su tenderi tada skuplji zbog finansiranja kampanja“, smatra Igor Vukajlović iz UG „Tender“.
Brzinu raspisivanja tendera i zaduživanja uprava „Autoputeva RS“ ne primjenjuje na odgovaranje na novinarska pitanja kako bi objasnili tender od 9,36 miliona KM za savjetovanje u okviru izgradnje mreže autoputeva RS. Portal CAPITAL od utorka nije dobio odgovore na pitanja kakvi su efekti postignuti savjetima firme „Deloitte“ koja je u protekle dvije godine obavljala ovaj posao , kao i za šta se sada konkretno izdvajaju milioni maraka poreskih obveznika.
Tender od prije dvije godine bio je težak 4,6 miliona KM. Tada je ponuda grupe “Ces COWI” iz Beograda, “Deloitte Central Europe Limited” Nikozija Kipar i „Deloitte“ Beograd bila zapravo i jedina pristigla, a godišnje je na njihovim računima završavalo oko 2,3 miliona KM. Ovaj ugovor za savjetovanje ističe 1. aprila.
Nakon što je tada sklopljen posao, u „Autoputevima RS“ su istakli da su ugovorom o zajmu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) obavezani da angažuju konsultante.
„Tim ugovorom, između ostalog, definisano je da će ‘Autoputevi RS’ angažovati konsultante da pomognu u pripremi i implementaciji strategije u vezi sa koncesijama i/ili javno-privatnim partnerstvom“, kazali su tada u „Autoputevima“.
Rate kredita ugrađene u kilometre
Narodna skupština Republike Srpske usvojila je u utorak, po hitnom postupku, odluku o prihvatanju zaduženja RS prema Evropskoj investicionoj banci za dodatno finansiranje izgradnje autoputa Banjaluka-Doboj u iznosu od 47 miliona evra.
Usvojen je zaključak, koji su predložili poslanici skupštinske većine, prema kojem se zadužuje Vlada RS da u roku ne dužem od 30 dana obavijesti NS RS o iznosu vlastitih sredstava koje su “Autoputevi RS ” uložili u projekat izgradnje autoputa Banjaluka-Doboj sa prikazivanjem svih troškova uloženih sredstava.
Topić je dan ranije izjavio da će kreditno zaduženje za izgradnju ovog autoputa iznositi 402 miliona evra, što je jednako vrijednosti radova.
“Pred Skupštinom je dokument o dodatnom zaduženju našeg preduzeća za završetak radova na autoputu Banjaluka-Doboj u iznosu od 47 miliona evra kod Evropske investicione banke, gdje je osnovni kredit od 160 miliona evra, što znači da će ukupno zaduženje biti 207 miliona evra”, rekao je Topić.
Osim ovog, kaže Topić, u Evropskoj banci za obnovu i razvoj za dionicu autoputa od Doboja do Prnjavora podignut je kredit od 185 miliona evra i sada je u pripremi dodatno zaduženje od 10 miliona evra.
CAPITAL: Žana Gauk