VAŠINGTON, Nakon što je bitkoin prije samo nekoliko sedmica imao nevjerovatan rast, podigla se globalna svijest o kriptovalutama.
Međutim, neke veb stranice su pokušavale da zarade na tehnologiji rudarenja koristeći reklame kako bi iskoristile moć CPU-a posjetilaca za rudaranje.
Ova metoda zapravo podrazumjeva unošenje kodova za rudarenje kriptovaluta u veb sajtove, a sada je otkriveno da su napadači koristili Jutjub da bi to uradili.
Nedavno je otkriveno da je određeni oglasni prostor za Jutjub pao u ruke hakera koristeći CPU-ove posjetilaca.
Pomenute radnje nisu ništa novo niti neobično, da napadači nisu koristili sasvim legitimnu Guglovu DoubleClick oglasnu mrežu da bi ove oglase prikazali korisnicima Jutjuba u izabranim zemljama širom svijeta, uključujući Japan, Francusku, Tajvan, Italiju i Španiju.
Korišćen je Coinhive kod, koji je zadužen za rudarenje kriptovaluta, i to “pozajmljivanjem” procesorske snage od posjetilaca kojima se zaraženi oglasi prikazuju.
Navodno je sve počelo 18. i trajalo do 24. januara, kada su aktivnosti ovakvog ilegalnog rudarenja smanjene.
Kriptovaluta koja je rudarena je monero, i u vrijeme prikazivanja malicioznih oglasa uzimala i do 80 odsto procesorskog vremena za ovu radnju, ostavljajući jedva dovoljno resursa da funkcioniše.
Međutim, očigledno je Gugl bio svjestan problema, i prema riječima predstavnika:
“Rudarenje kriptovaluta putem oglasa je relativno novi oblik zloupotreba koji krši naše politike i one koje smo aktivno nadzirali. Sprovodimo naše politike putem višeslojnog sistema detekcije na našim platformama koje ažuriramo kada se pojavljuju nove prijetnje. U ovom slučaju, oglasi su blokirani za manje od dva sata.”
Dok predstavnik tvrdi da je ovo pitanje bilo obrađeno za “manje od dva sata”, izvještaji pokazuju da su oglasi trajali do nedelju dana. 9TO5GOOGLE, PS PRESS