VATERLO–Korisnici MasterCard kartica od aprila 2019. godine moći će da koriste biometrijsku tehnologiju, kao što su očitavanje otiska prsta ili prepoznavanje lica, kao način za identifikaciju kada plaćaju karticama, saopštila je danas kompanija MasterCard.
Ogromna većina potrošača, 93 odsto njih, više voli da koristi biometrijska rješenja od lozinki prilikom potvrđivanja svojih plaćanja, a kako je pokazala nedavna studija koju je MasterCard sproveo sa Univerzitetom u Oksfordu, 92 odsto bankara želi da usvoji biometrijska rješenja.
Banke su takođe prijavile da, kada se koristi biometrijska autentifikacija, potrošači su spremniji da završe kupovinu – stopa prekinutih kupovina se smanjuje za čak 70 odsto u poređenju sa drugim metodama kao što su jednokratne šifre poslate preko SMS-a, što ukazuje na značajno poboljšanje korisničkog iskustva.
„Biometrijske tehnologije savršeno odgovaraju očekivanjima potrošača da obavljaju napredna i sigurna plaćanja, u skladu sa sve većim nivoom korištenja digitalnih rješenja u svakodnevici. Ova tehnologija može značajno da koristi potrošačima, trgovcima i bankama time što unapređuje iskustvo kupovine i bolje štiti svaku transakciju. Naša liderska pozicija u oblasti biometrijskih tehnologija predstavlja dokaz sposobnosti da se prilagodimo očekivanjima potrošača i novim situacijama koje donosi svakodnevica“, izjavio je Havijer Perez, predsjednik kompanije MasterCard Europe.
Kompanija MasterCard već godinama podstiče razvoj biometrijske tehnologije u plaćanjima i za cilj ima poboljšanje korisničkog iskustva i povećanje stepena sigurnosti kako u onlajn, tako i u oflajn okruženju.
Prelazak na biometrijsku tehnologiju je dio nove strategije MasterCarda da pomogne bankama, trgovcima i partnerima da spriječe prevare i poboljšaju korisničko iskustvo u novom digitalnom okruženju. Takođe, veće korištenje biometrije je u skladu sa novim regulatornim zahtjevima za snažnijom autentifikacijom korisnika koju je postavila PSD2 regulativa i koja za cilj ima glatko korisničko iskustvo i smanjenje neopravdano odbijenih transakcija.
Na taj način, kompanija MasterCard će pomoći svojim partnerima ne samo da budu usklađeni sa zahtjevima nove PSD2 regulative, već i da bolje optimizuju iskustvo plaćanja za svoje korisnike.
CAPITAL