VAŠINGTON, “Boing 747 dao je svjetu krila. Smanjio je svijet”, rekao je za Mihael Lombardi, stručnjak za istoriju kompanije Boing.
Ispisao je neke od najljepših stranica u istoriji avio-prevoza i postao avion američkih predsjednika i masovnog turizma.
Boing 747 uskoro se oprašta od američkih putnika, gotovo 50 godina poslije prvog leta.
“Odjednom se moglo putovati iz Londona do Singapura. Svjet je postao dostupan za manje od 24 sata”, dodao je stručnjak za avijaciju Mihael Merluzeau.
Delta Air Lines povući će 19. decembra Being 747 iz svoje putničke flote nakon posljednjeg leta na liniji Seul-Detroit. Od tog datuma nijedna američka avio-kompanija neće više imati ‘747’ namjenjen prevozu putnika.
Lufthansa, Britiš ervejz i Korean Air Lines će ih, međutim, i dalje posedovati.
Za oproštaj, Delta nudi i letove, uključujući jedan 20. decembra, za više svojih radnika i nekih klijenata za šta su karte razgrabljene putem onlajn aukcije, što dokazuje nostalgiju hiljada zaljubljenika u taj avion koji se već nalazi u najvećim muzejima aeronautike, čak i prije penzije.
Nazvan “kraljicom neba” ili “džambo džetom”, 747 je lako prepoznatljiv po zadebljalom prednjem djelu trupa.
Može, zavisno od verzije, da prevozi više od 600 putnika, ima četiri motora i dva nivoa sjedišta za putnike, od kojih je ona viša namjenjena prvoj klasi.
Prvi komercijalni let bio je 1970, ali su porudžbine kasnile.
“Tada je izgledalo da je 747 greška”, rekao je Lombardi.
Mešutim, ostao je najveći putnički avion sve do dolaska A380. Do danas je isporučeno nešto više od 1.500 aviona tog tipa. Poslovni dnevnik