FRANKFURT – Kišovito, blago ljeto i odsustvo većih sportskih događanja koje obično prati i veća konzumacija pića pogodilo je potrošnju piva u Njemačkoj u prvih devet mjeseci ove godine a time i prihode pivara, pokazuju podaci statističke kancelarije Destatisa.
Pivari su izvijestili o 3,1 odstotnom padu prodaje piva u prvih devet ovogodišnjih mjeseci u odnosu na isti period lani, na 72 miliona hektolitara, objavila je u ponedjeljak tamošnja statistička kancelarija. Riječ je o Nijemcima omiljenom piću za gašenje žeđi, podsjeća AFP.
Iako navedene brojke uključuju i bačve, boce i konzerve isporučene ljubiteljima tog pića na strana tržišta, smanjena je i domaća potrošnja, skliznuvši u navedenom periodu za 2,7 odsto, na 58,9 miliona hektolitara piva.
Konzumacija piva u Njemačkoj godinama se smanjuje, ali ovaj put su ponajprije vremenske prilike razlog smanjenja prihoda pivarske industrije, kazao je Holger Ajhele iz Njemačkog pivarskog udruženja za njemačku novinsku agenciju Dpa.
Zemlja u kojoj se stiče dojam da gotovo svako selo i gradski okrug imaju svoje vlastito pivo u 2017. je godini pogođena kišnim i nerijetko blagim ljetom.
Ali, pivari su optimistični u pogledu ostatka godine, a pouzdaju se “u sunčani ostatak jeseni i solidno poslovanje za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana”, dodao je Ajhele.
Loše vrijeme ipak nije odvratilo brojne građane da posjete ovogodišnji Oktoberfest u bavarskoj prestonici Minhenu. Približno 6,2 miliona posjetilaca popilo je oko 7,5 miliona jednolitarskih čaša piva, što je povećanje od preko 13 odsto u usporedbi s 2016. godinom. SEEbiz