DOBOJ, „Željeznice RS” imaju nepovoljnu starosnu strukturu zaposlenih jer je od 3.401 radnika skoro 70 odsto njih starosti od 45 do 60 godina, dok je do 30 godina starosti samo 12 odsto radnika.
“To je problem sa kojim se srećemo, a od ukupnog broja radnika imamo i više od 340 njih, odnosno 10,5 odsto, koji su invalidi rada, koje moramo da plaćamo, a zbog svog zdravstvenog stanja oni ne mogu da doprinesu da u punom kapacitetu rade i ostvaruju prihode”, kaže Branislav Đurica, izvršni direktor ekonomskih poslova u ovom preduzeću.
On dodaje da se u medijima često govori o otpuštanju radnika, ali je to pitanje socijalno osjetljivo jer nije jednostavno nekog ostaviti bez posla.
“To kod nas predstavlja ozbiljan problem, a to napomnjem zbog toga što plate zaposlenih, bruto primanja zaposlenih, su oko 70 odsto od prihoda iz djelatnosti, i to nam je značajan rashod”, kazao je Đurica.
Dragan Savanović, generalni direktor ŽRS, rekao je da će nastojati da i ubuduće smanje broj radnika kako bi smanjili opterećenje u poslovanju.
“Završen je posao na signalno-sigurnosnim uređajima u četiri stanice na pruzi od Doboja do Banjaluke, treba ta oprema da bude puštena u probni rad, i na tom dijelu će do kraja godine četrdesetak radnih mjesta biti ukinuto, ali će ti radnici biti prebačeni na neke druge poslove gdje nedostaje radnika, u dijelu infrastrukture, koja održava pruge”, kazao je Savanović.
On je pojasnio i zašto je jednom od saobraćajnih inženjera u ŽRS Marku Vasiljeviću prestao radni odnos u ovom preduzeću.
“Marko Vasiljević je ovdje radio na četiri sata. S obzirom na to da na Saobraćajnom fakultetu radi punih osam sati, Uprava je zauzela stav da, s obzirom na višak radnika koji imamo, nije potrebno da neko dodatno radi, nego da iz postojećeg sastava mogu raditi taj posao, imamo dovoljno stručnih radnika”, objasnio je Savanović.
Inače, ŽRS su postale jedini operater u BiH nadležan za održavanje teretnih kola, jer im je Regulatorni odbor za željeznice BiH izdao OTIF-ov sertifikat ECM na pet godina. Time je ovom preduzeću omogućeno prisustvo na evropskom i svjetskom tržištu u pružanju usluga prevoza robe sopstvenim kolima, kao i pružanje usluga održavanja za vlastita i strana teretna kola. Nezavisne novine