Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03

    „Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

    26. Decembra 2025. — 13:27
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Savjet ministara BiH u ponedjeljak o suspenziji carinskih stopa

    26. Decembra 2025. — 11:13

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Prilagoditi se znači pobijediti

Prilagoditi se znači pobijediti

Svjetlana ŠurlanSvjetlana Šurlan5. Aprila 2021. — 10:59Nema komentara6 minuta čitanja
coca-cola
Foto: Agencije
coca cola
Foto: Agencije
Autor: Zoran Bogdanović, generalni izvršni direktor Coca-Cola HBC

Na početku svake godine sa velikom pažnjom se osvrnemo na prethodnih 12 mjeseci i potrudimo se shvatiti ključne elemente koji su zaista napravili promjenu za naše dioničare i na naš učinak. Ove godine je ta procjena bila nešto složenija zbog pandemije.

Od samog početka sam impresioniran načinom na koji su se naši zaposlenici i naša kompanija prilagodili: brzo, s mnogo pažnje za sve dioničare i s nevjerovatnom fokusiranošću na naše prioritete.  Vjerujem da je upravo to bila srž naše sposobnosti da pobijedimo u posljednjih 12 mjeseci. Jasno mi je da će, kako potrošači i kupci budu zahtijevali više, pobijediti upravo oni koji se uspiju najbrže prilagoditi  i oni najpametniji.

Svjetski ekonomski forum nedavno je među ključne vještine koje će biti potrebne u narednih pet godina istakao kritičko razmišljanje i rješavanje problema. Ove vještine treba dopuniti sposobnošću ličnog menadžmenta, aktivnim učenjem, otpornošću i agilnošću. Posebno sam ponosan na načine na koje je svaki dio naše kompanije pokazao te vještine u posljednjih 12 mjeseci.

Što više razmišljam o tome, sve više shvatam koliki smo napredak postigli u izgradnji te operativne agilnosti u našu kulturu u posljednjih nekoliko godina te mi je sve jasnije da katkad stvari uzimamo zdravo za gotovo. Ova kriza je potvrdila da je doprinos svakog pojedinca, bez obzira na nivo ili stepen radnog mjesta, važan i izuzetno dragocjen. Doprinos i reakcije svakog pojedinca određuju naš kolektivni uspjeh. Upravo su ta agilnost i prilagodljivost imali presudnu ulogu u našoj efikasnosti tokom najizazovnije godine ikada.

Takav organizacioni pomak ne događa se slučajno. Posljednjih nekoliko godina svjesno smo uložili sredstva u izgradnju ključnih snaga naše kompanije koje će ubrzati prilagođavanje: agilan način razmišljanja; najjaču, najraznovrsniju i najprilagodljiviju ponudu u ovoj industriji; istinsko partnerstvo s kupcima i zajednicom; digitalnu i tehničku infrastrukturu te otpornost lanca snabdijevanja. Svi su ti elementi imali ulogu u našoj sposobnosti prilagođavanja i pobjede u 2020. godini. Veliki nam je  ponos to što nismo izgubili nijedan dan proizvodnje u punionicama, što smo svojim kupcima nastavili pružati usluge i što smo podržali svoje ljude i svoje zajednice.

Snaga i raznolikost naše ponude omogućili su nam da djelujemo brzo kako bismo iskoristili nove prilike, posebno u dinamičnom tržišnom okruženju. Pandemija je zasigurno ubrzala promjene u ponašanju potrošača, jer su naši domovi postali središte naših života i okruženje za rad, druženje i zabavu.

Budući da su mnogi naši kupci ugostitelji bili prisiljeni zatvoriti vrata svojih objekata pojavila se potreba za preraspodjelom naših kanala i marketinških strategija. Na našim smo tržištima povećali podršku trgovinama mješovitom robom, trgovinama osnovnim potrepštinama i trgovinama na benzinskim pumpama kako bismo stvorili nove prijedloge za ove rastuće „prilike kod kuće“, s posebnim naglaskom na značajnost naših gaziranih bezalkoholnih pića uz vrijeme provedeno pred malim ekranima i vrijeme obroka.

Kafa je za nas ključna prilika u narednoj deceniji, ali izlazak na 14 tržišta usred pandemije ne može biti jednostavan. Zahvaljujući partnerstvu s našim kupcima i predanosti naših zaposlenika, uspjeli smo se prilagoditi i ljubiteljima kafe omogućiti da u vlastitom domu dožive iskustvo slično onom u kafiću. Isto razmišljanje i kreativnost primijenili smo na naša gazirana bezalkoholna pića za odrasle, kao što je Schweppes u kombinaciji s asortimanom jakih alkoholnih pića koje distribuiramo kako bismo podstakli uzbuđenje za „trenutak za aperitiv“ kod kuće.

Svoju brzinu prilagođavanja novonastaloj situaciji naš tim u Bosni i Hercegovini pokazao je na realizaciji aktivnosti tokom Sarajevo Film Festivala. Naime, usljed otkazivanja Festivala zbog pandemije, sve aktivnosti preusmjerene su u maloprodajne kanale putem kojih su javnosti predstavljena posebna izdanja bočica napravljenih za tu priliku u ograničenim količinama, s ciljem održavanja pozitivnih prodajnih rezultata, ali i promocije Festivala kao važnog kulturnog događanja.

Naši marketinški i komercijalni timovi razvili su u partnerstvu s našim kupcima okretniji put do tržišta: ulaganje u aplikacije za dostavu hrane i kanale dostave kako bi se iskoristila prilika za zaradom u sektoru naručivanja hrane za vani te povećala aktivacija naših internetskih kupaca s vodećim trgovcima na malo.

Digitalizacija je takođe odigrala ključnu ulogu u našim rješenjima za podršku kupcima, omogućujući našim prodajnim timovima da se više fokusiraju na aktivnosti s dodanom vrijednošću. Preoblikovali smo svoj internet portal za kupce, što je uključivalo uvođenje digitalnog sistema za naručivanje i tehnologiju prepoznavanja slika za skeniranje naših proizvoda na policama trgovina. Te su inovacije našim kupcima olakšale život i omogućile nam da svoje proizvode bez napora dopremimo od skladišta do trgovina. Cijele godine naša ulaganja u sisteme za kartično plaćanje za prodajne automate takođe su našim potrošačima omogućila ključna rješenja za beskontaktno plaćanje.

Takođe vjerujemo da prilagodljivost znači prepoznavanje i rješavanje problema drugih, a to uvjerenje oblikuje podršku koju pružamo zajednicama već 70 godina.  Zajedno s partnerima kompanije The Coca-Cola Company, naši snažni korijeni u zajednici značili su da smo u dobru položaju da djelujemo brzo i suosjećajno.

Intenzivirali smo saradnju sa Društvom Crvenog krsta/križa Bosne i Hercegovine kojem smo osigurali novčanu donaciju za nabavku zaštitne opreme i sredstava za higijenu putem Coca-Coline fondacije. Donacija u vrijednosti 100.000 američkih dolara (165.000 KM) uložena je u nabavku tunela za dezinfekciju, dezinficijensa, maski za višekratnu upotrebu, zaštitnih rukavica, zaštitnih naočala, zaštitnih odijela, zaštitnih vizira, tri bazne i 15 ručnih radio stanica.

Donacija je bila dio globalnog odgovora kojim Coca-Cola kroz svoju strategiju društveno odgovornog poslovanja podržava lokalne zajednice, pomažući i u situacijama vanrednih okolnosti i stanja nepogoda.

Pored novčane donacije, Coca-Cola HBC B-H je donirala i 26.300 litara vode i napitaka entitetskim društvima Crvenog krsta/križa, Gorskoj službi spašavanja i medicinskom osoblju ali još važnije, zaposlenici Coca-Cole HBC B-H svoje su volonterske sate donirali tokom najtežeg perioda pandemije, između ostalog i Društvu Crvenog krsta/križa BiH.

Ovaj i stotine drugih primjera na našim tržištima svjedoče o tome kako smo se prilagodili pandemiji zahvaljujući ulaganjima u naše ljude i njihovoj snažnoj vjeri u našu zajedničku svrhu. Izgradnja brzog i održivog oporavka, koji stvara vrijednost za sve, biće nevjerovatno zahtjevan poduhvat, ali će nas i ispuniti. S prilagodljivošću koja je čvrsto povezana s našim načinom razmišljanja i kulturom te brigom za naše zaposlenike i partnere s kojima smo zajedno na ovom putu, uvjeren sam da idemo u pobjedničkom smjeru.

Coca-Cola HBC će u aprilu biti domaćin svoje prve virtuelne svjetske konferencije za rukovodstvo. Tema? #Adapt2Win.

Coca-cola Coca-Cola HBC B-H zoran bogdanovic
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPočele pripreme za popis poljoprivrede, ratari skeptični
Sljedeći članak Bugari preko Laktaša stigli na tržište igara na sreću u Srpskoj 

Povezani članci

NOVOSTI 11 minuta čitanja

Direktor “Željeznica” podnio ostavku

Capital teme 12 minute čitanja

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:3312 minute čitanja

Vlada Republike Srpske je u oktobru ove godine donijela odluku da plati sve kredite OC „Jahorina“ kod komercijalnih banaka

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

„Pošte“ ulažu 17 miliona KM u novi objekat i informacioni sistem

26. Decembra 2025. — 13:27

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.