ZENICA, “Zenički privredni susreti”, poznatiji kao ZEPS, u svom 14. izdanju ponovo su okupili stotine privrednika iz svih krajeva svijeta. Na 25.000 metara kvadratnih moguće je vidjeti proizvode od “igle do lokomotive”, rađene u Australiji, Indoneziji, SAD, Iranu, Rusiji, Pakistanu, Njemačkoj… Prvi put na ZEPS-u su predstavljeni automobili iz Tajvana, Australije, Indonezije…
To govori da je ZEPS projekat od međunarodnog značaja, koji je postao prepoznatljiv bh. brend i važno mjesto susreta privrednika. Više od dvije stotine vodećih privrednih subjekata iz BiH, Hrvatske, Srbije, Slovenije, Njemačke, Austrije, Italije i Turske godinama ne propušta priliku da u Zenici potraži partnere za proizvodnju novca.
Ali, brojne su i loše stvari koje svake godine prate ZEPS. Ono što je zajedničko za svih 649 ovogodišnjih izlagača jeste da su se do Zenice probijali kroz kilometarske kolone, po najlošijim cestama na Starom kontinentu. Uzaludna su uvjeravanja organizatora i bh. privrednika, da na ovdašnjim cestama ovakve gužve nisu svakodnevnica, nego da je saobraćajni kolaps – posljedica “zepsomanije” ili, kamo sreće, velike privredne ekspanzije.
Generalni bh. sajam posjećuju i brojni državni i entitetski zvaničnici, no njima očito ne smetaju velike gužve, nedostatak parking prostora, jer se za njih, za razliku od potencijalnih investitora, pronađu elitna mjesta.
Umjesto što pričaju o privrednim podsticajima i kapitalnim investicijama ovdašnji političari trebali bi konačno podariti uslove za normalan transport ljudi i robe. Nezavisne N.