DOBOJ – Godina na izmaku ako je suditi po količini prevezene robe za Željeznice RS je bila uspješna, ocijenilo je rukovodstvo ovog preduzeća, a dobre rezultate nisu pokvarili ni problemi koje su imali njihovi strateški partneri.
Iako je “Mittal” prekinuo proizvodnju u Zenici, to nije nanijelo veliku štetu ŽRS.
“Mi smo imali dogovoreno s njima 1,5 miliona tona da ćemo prevesti rude, mi smo do kraja desetog mjeseca oko 1,1 milion tona željezne rude iz Prijedora prevezli za Zenicu. Znači, da ćemo prihod oko 20 posto u ovoj godini imati manji od ‘Mittala’. A prevoz za Srbiju je stao zato što ugalj iz Sanskog Mosta nije više konkurentan valjda u srbijanskim termoelektranama. Zbog njih je, nije zbog nas”, izjavio je Slađan Jović, generalni direktor Željeznica RS.
Smanjenje obima prevoza iz Omarske za Zenicu ŽRS su, kaže Željko Radić, izvršni direktor poslova operacija kompenzovale povećanim prevozom iz Ploča za potrebe Elektroprivrede Srbije.
“I intenzivno tragamo za novim prevozima kako na transportnom putu od Ploča za srednju Evropu i paralelno na koridoru Vc… Ovog momenta imamo prevoz za potrebe ‘Alumine’ Zvornik, prevoze na transportnom putu od Ploča za Srbiju, imamo prevoze iz Tuzlanskog bazena za potrebe Željezare u Smederevu, imamo prevoze koji su u manjem obimu koji se obavljaju na prevoznom putu koridora Vc za srednju Evropu, i imamo prevoz trenutno određenih količina troske iz Željezare Zenica koji bi trebao ići za Srbiju”, kaže Radić.
Kada je u pitanju putnički saobraćaj dok se na poprave pruge i ne nabave nova kola, teško se se putnici vratiti u vozove.
“Trenutno najveća brzina je 100 km/h na dionici pruge od Srpske Kostajnice do Jošavke za putnički saobraćaj. I to je u nivou projektovane brzine na tom dijelu… Vozovi velikih brzina su mogući samo novim prugama, novo izgrađenim. Na postojećim trasama je to nemoguće prije svega zato što prolaze kroz urbana naselja, kroz doline rijeka… Željeznice RS upravljaju sa 416 kilometara pruge od toga 353 kilometra je trenutno u eksploataciji. Nismo dugo godina ulagali u infrastrukturu, zadnji kapitalni remont je urađen 2012., očekujemo da ćemo u narednom periodu zajedno sa Vladom RS pokušati doći do sredstava za kapitalne remonte, prije svega na koridoru Vc, i na pravcu Doboj – Tuzla – Zvornik”, kazao je Dragan Zelenković, izvršni direktor poslova infrastrukture.
Iz ŽRS je najavljeno da će biti raspisan konkurs za prijem novih radnika koji su potrebni za odvijanje željezničkog saobraćaja, radnici u radionicama, vozni radnici, mašinovođe, otpravnici vozova.
“Mi smo dobili saglasnost od Svjetske banke, a i Vlade RS tako da ćemo odmah početkom januara da raspišemo konkurs za prijem 117 radnika. Željeznice RS imaju sistematizovano 2.098 radnika, a danas zapošljavamo 1.820 radnika, znači tim prijemom od 117 radnika daleko smo iza nivoa sistematizovanih radnih mjesta. Međutim zbog ovih svih stvari u prethodnom periodu držali smo i ovaj nivo da možemo zadržati redovnost isplate zarađenih plata”, naveo je Slađan Jović, te dodao da je obezbijeđena decembarska plata zaposlenim koja će biti isplaćena do polovine januara. Nezavisne novine