NJUJORK, Naučnici tvrde kako šefovi preferiraju ljude jednostavnih i lako izgovorljivih imena kad odlučuju o tome kog kandidata će primiti ili kom zaposlenom će dati povišicu.
Uspjeh u životu često je posljedica čitavog niza srećnih ili manje srećnih okolnosti. I dok će se većina složiti kako neke stvari, poput obrazovanja, sreće, genetike i materijalnog stanja roditelja zasigurno igraju veliku ulogu, mnogi će ostati iznenađeni da jedna od ključnih stvari može biti i naše ime.
Upravo su do tog zaključka došli istraživači u zajedničkoj studiji instituta iz Melburna i Njujorka, čije je istraživanje pokazalo kako djeca kratkih i jednostavnih imena imaju veće šanse za poslovni uspjeh od onih sa dužim i komplikovanim.
Rezultati studije posebno su značajnu razliku pokazali kod pravnih i upravnih djelatnosti, gdje su zaposleni sa lako izgovorljivim imenima brže napredovali u hijerarhiji kompanija nego oni sa neobičnim, rijetkim i teško izgovorljivim imenima.
„Ljudi uglavnom nisu svjesni koliko suptilan, ali istovremeno i vrlo snažan uticaj naše ime ostavlja na druge ljude i njihov sud o nama”, rekao je profesor Adam Alter, jedan od koautora studije.
Iako se predsjednik Barak Obama zasigurno ne bi složio sa tim, istraživanje je pokazalo i kako su politički kandidati jednostavnijih imena uspješniji.
Bilo kako bilo, činjenica da ste svom djetetu odlučili da date ime Iva, Ana, Luka ili Maja možda neće nikoga impresionirati kreativnošću, ali mu zasigurno neće odmoći u traženju posla ili političkoj karijeri, prenose agencije.