SARAJEVO, Iako je ponuda “Primorja”, koje bi trebalo da nastavi radove na tunelu Vijenac umjesto propalog SCT-a, za osam miliona evra skuplja (54,6 naspram 62 miliona evra), u JP “Autoceste” tvrde da neće biti finansijskih problema za izvođenje radova.
Podsjećamo da je Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala saglasnost da slovenačka kompanija “Primorje” bude izvođač radova na tunelu Vijenac na dionici autoputa Drivuša – Kakanj na koridoru 5c.
Kompaniji “Primorje”, kao drugorangiranom ponuđaču za izgradnju tunela, ponuđeno je da bude izvođač nakon što je početkom februara raskinut ugovor sa slovenačkim SCT-om zbog bankrota te kompanije.
“‘Primorje’ je dostavilo finansijske izvještaje iz 2009. i 2010. kao dokaz o pozitivnom poslovanju. EBRD je nakon razmatranja dokumentacije dao odgovor ‘no objection’ (nema prigovora), što znači da možemo nastaviti tendersku proceduru”, kaže Erdal Trhulj, direktor JP “Autoceste FBiH”.
S tim u vezi “Primorju” je poslano pismo prihvatanja i ova kompanija ima rok od 28 dana da dostavi garancije za dobro izvršenje posla od 6,2 miliona evra.
“Očekujemo da ćemo ugovor s ‘Primorjem’ potpisati u aprilu, nakon čega mogu početi radovi, čime ćemo ispuniti plan da radove na tunelu nakon raskida ugovora sa SCT-om nastavimo u roku od 60 dana”, istakao je Trhulj.
Napomenuo je da su u postupku poravnanja sa SCT-om naplaćene bankovne garancije na avans u vrijednosti 4,6 miliona evra, dok je iznos za PDV ranije vraćen, a da je u toku proračun kompletnih troškova za čije utvrđivanje će biti potrebno više vremena s obzirom na to da JP “Autoceste” imaju svoja potraživanja, a SCT svoja za radove koje je obavio.
“Na svim tenderima dobili smo niže ponude, pa tako i za tunel Vijenac. Imamo obezbijeđenih 70 miliona evra za ovaj lot, od čega je 60 miliona kredita, a ostatak je PDV. Ponuda ‘Primorja’ je 9,5 miliona evra ispod vrijednosti osigurane za izvođenje radova”, kaže Trhulj, te dodaje da će razlika u cijeni između pomenute dvije ponude biti osnova za nepredviđene troškove koje će JP “Autoceste” potraživati od SCT-a. Izgradnja tunela “Vijenac” najzahtjevniji je građevinski poduhvat u dosadašnjem toku gradnje autoputa na koridoru 5c.
Tunel je dug oko tri kilometra, a planirano je da njegova izgradnja traje tri godine. Ugovor o izgradnji sa SCT-om potpisan je 23. juna prošle godine, a mašine ove firme bile su izašle na teren u oktobru iste godine. Nezavisne novine