BANJALUKA, Legalizacija bespravno izgrađenih objekata je ozbiljan problem u Republici Srpskoj i sa Savezom opština i gradova treba pronaći najbolji model da bi se taj proces završio, izjavila je ministar za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju RS Srebrenka Golić.
“Moramo se ozbiljno pozabaviti tim problemom jer zakonom će biti regulasno da li će rokovi biti produženi jedinicama lokalne samouprave ili ćemo donositi neki leks specijalis”, kaže Golićeva.
Ona je naglasila da su najviše takvih objekata izgradile socijalne kategorije, porodice poginulih, izbjegla i raseljena lica. “Mi ćemo morati sa jedinicama lokalne samouprave, odnosno Savezom opština i gradova vidjeti koji je model najbolji da se taj problem konačno završi u RS”, rekla je je Golićeva sinoć za Alternativnu televiziju.
Ona je, govoreći o ujedinjavanju domaćih građevinskih kompanija u konzorcijum, istakla da to znači ravnopravno učešće na svim međunarodnim tenderima, jer će uslijediti izgradnja hidroenergetskih potencijala koja zahtijeva dosta iskopa, mnogo zemljanih radova i pristupnih puteva.
Golićeva je podsjetila da je prihvaćeno da četiri kompanije pronađu inostranog partnera koji u potpunosti ispunjava uslove Evropske banke za obnovu i razvoj i prijave se na tender za izgradnju auto puta Prnjavor – Doboj.
“Ukoliko jedna od naših kompanija, koja je podizvođač, partner ili lider, dobije posao, mogli bi angažovati ovaj konzorcijum koji namjeravamo napraviti”, dodala je ona.
Domaća građevinska operativa uglavnom je kao radna snaga bila angažovana u drugim zemljama ali za to nema potrebe, ističe Golićeva i dodaje da te kompanije stručnošću, sposobnošću i raspoloživom opremom mogu ravnopravno učestvovati na svim tenderima.
Na sastanku ministarke Golić i predstavnika građevinskih preduzeća koja se bave niskogradnjom, održanom prošle sedmice, dogovoreno je da četiri domaće građevinske kompanije učestvuju na međunarodnom tenderu za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora.
Republika Srpska postigla je dogovor sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj o kreditnom zaduženju od 150 miliona evra za izgradnju dionice autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora, dužine 37 kilometara.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
dali je u novom zakonu predvidjeno placanje takse sa prenosa poloprivrednog u gradjevinsko zemljiste i kolika je cijena za tu uslugu.molim odgovor napomena;u bjeljini nam to traze i to po cjeni od 6km po kvadratnom metru,da li je to logicno ili je pljacka