BANJALUKA, Generalni sekretar Pokreta potrošača Republike Srpske Dragovan Petrović rekao je da je zadatak ovog udruženja da štiti prava potrošača i da im pomogne prilikom rješavanja sporova sa trgovcima.
“Imamo zakon o zaštiti potrošača, koji je bolji u odnosu na onaj u Federaciji BiH, a formirali smo i Savjet potrošača čiji je cilj da, u kosultacijama sa gradonačelnicima i načelnicima opština, zaštiti potrošače i da se njihovo mišljenje uvažava”, istakao je Petrović povodom 15. marta, Svjetskog dana prava potrošača.
On je naveo da se prilikom nepravdi prema potrošačima poziva i tržišna inspekcija, koja u većini slučajeva donosi odluke u korist potrošača.
Petrović je dodao da je Pokret za zaštitu potrošača Republike Srpske osnovan 2012. godine.
Republička tržišna inspekcija prošle godine je po različitim prijavama potrošača izvršila 521 vanrednu inspekcijsku kontrolu, a u 200 slučajeva utvrđene su nepravilnosti i preduzeto 135 upravnih i 193 prekršajne mjere.
“Od tog broja, 56 zahtjeva potrošača odnosilo se na reklamacije u vezi sa ostvarivanjem pojedinačnih prava, a najčešće je riječ o neprihvatanju reklamacije potrošača za tehničke proizvode, odjeću, obuću i slično”, saopšteno je ranije Inspektorata Republike Srpske. Srna