BANJALUKA, Prilikom kontrole 79 benzinskih stanica u RS u prvih šest mjeseci ove godine nisu utvrđene nepravilnosti kada je riječ o prometu lož-ulja, osim u pojedinačnim slučajevima, gdje su utvrđeni propusti o vođenju poslovnih evidencija.
Kada je u pitanju prometovanje lož-ulja od strane fizičkih lica, Republička tržišna inspekcija je kod lica za koje se sumnjalo da vrši nelegalan promet pronašla nepravilnosti.
“Kod fizičkog lica u Zvorniku zaplijenili smo 2.530 litara lož-ulja, nakon čega mu je zabranjeno skladištenje, držanje i prometovanje ulja za loženje i izrečena mu je novčana kazna putem prekršajnog naloga”, ističu u Republičkoj upravi za inspekcijske poslove.
Podsjećamo, Ministarstvo trgovine i turizma RS tokom prošle godine donijelo je Pravilnik o uslovima za obavljanje trgovine na malo lož-uljem, prilikom čega je zabranjeno prometovanje lož-ulja putem aparata koji se koriste za istakanje goriva na benzinskim stanicama, pa je i točenje lož-ulja svedeno na minimum.
U skladu s novim pravilnikom trgovina na malo lož-uljem može se vršiti na benzinskim pumpnim stanicama samo iz posebnog rezervoara, izdvojenog od mjesta predviđenog za snabdijevanje pogonskim motornim gorivom.
Dušanka Makivić, portparol Republičke uprave za inspekcije poslove, rekla je da će Inspekcija i u narednom periodu u okviru redovnog inspekcijskog nadzora nastaviti s kontrolama trgovine lož-uljem.
Iz “Nestro petrola”, lidera u BiH za promet nafte i naftnih derivata, kazali su da je zabranjeno točenje lož-ulja na prodajnom mjestu u rezervoare, te da veliki broj konkurenata ne poštuje zakon i direktno čini štetu tržištu, jer je cijena u ovom slučaju primamljiva za kupce.
Tihomir Dakić, koordinator programa transporta u Centru za zaštitu životne sredine, ističe da je smanjenje potrošnje bilo koje vrste fosilnih goriva od velike važnosti za životnu sredinu.
“Potrošnja lož-ulja, ali i svih dizel agregata, dovela je BiH na prvo mjesto na listi najzagađenijih zemlja Evrope i to po broju smrtnih slučajeva uzrokovanih aerozagađenjem”, rekao je Dakić.
Zoran Petoš, projekt menadžer u Udruženju građana DON Prijedor, rekao je da samim tim što je lož-ulje zabranjeno da se toči, znači da nije dobro za vozila, te ga ne treba kupovati na ilegalnom tržištu.
“Naši građani zbog uštede i manjka finansijskih sredstava potežu za jeftinijom kupovinom naftnih derivata, koja ih u konačnici izađe skuplje jer imamo popravku vozila i zamjenu dijelova”, rekao je Petoš.
On je preporučio građanima da ne kupuju lož-ulje, posebno ilegalnim putem, gdje nema računa i gdje se nemaju kome žaliti. Nezavisne/Bojana Živanić, Goran Lajić