SARAJEVO, Ukupan iznos programiranih projekata za ovu godinu predviđenim IPA fondom za BiH iznosi 100,7 miliona evra, s tim da je alokacija za višekorisničke programe 2,4 miliona evra, saopšteno je iz Savjeta ministara BiH.
Najviše sredstava namijenjeno je projektima koji se odnose na ekonomske kriterijume i antikrizne mjere, socijalnu uključenost i povratak, uvođenje evropskih standarda u oblasti carina, te podršku policiji, borbu protiv korupcije, izgradnju državnog zatvora, odnosno jačanje pravosuđa.
Na današnjoj sjednici Savjeta ministara usvojena je informacija Direkcije za evropske integracije o procesu programiranja IPA za ovu godinu – komponenta 1, aktivnostima u vezi s IPA-om – komponenta 2, te uspostavljanju sistema za decentralizovanu primjenu pomoći EU i izgradnju kapaciteta za IPA komponente 3, 4 i 5.
Naloženo je Ministarstvu finansija i trezora i Direkciji za evropske integracije da ubrzaju aktivnosti u vezi sa uspostavljanjem sistema za decentralizovanu primjenu pomoći EU, saopšteno je iz Savjeta ministara BiH.
U IPA programima prekogranične saradnje sa susjednim zemljama BiH učestvuje u šest programa, od kojih su tri bilateralna i odnose se na saradnju sa Hrvatskom, Srbijom i Crnom Gorom, jedan sa državama članicama – IPA Jadranski program i dva programa transnacionalne saradnje – jugoistočna Evropa i Mediteran.
Svi programi provode se putem grant šema za koje se objavljuju pozivi za podnošenje projektnih prijedloga relevantnim ugovornim tijelima.
Savjet ministara BiH usvojio je izvještaj o stanju provođenja obaveza Privremenog sporazuma/Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju za period od 1. jula do 31. decembra prošle godine.
Konstatovano je da postoji dobra dinamika provođenja, s tim da je još treba ispuniti još jednu obavezu, koja se odnosi na ukidanje odluke o zabrani uvoza motornih vozila starijih od sedam godina u BiH i uvođenje sistema homologacije vozila kao u EU.
Predsjedavajući Savjeta ministara BiH Nikola Špirirć rekao je na konferenciji za novinare nakon sjednice da je BiH svjesna da bi se ukidanjem te obaveze pretvorila u otpad onoga što Evropa želi da izveze i zato je primjenila istu mjeru koju primjenjuju Srbija, Hrvatska i EU.
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Neznam kako vozilo moze biti otpad, ako prodje tehnicki pregled? Kakve gluposti… Recite javno: lobisti iz autokuca nedaju uvoz jeftinih auta za nas obicnu raju
Bio otpad ili sirotinjski spas, moraće ukinuti ograničenje uvoza auta starijih od sedam godina jer je to jedan od uslova za IPA grantove.Autolobi će zadržavati do jseni.