BEOGRAD, U narednih pet godina ruski i kineski neimari trebalo bi potpuno da obnove prugu između mađarske i srpske prestonice.
Radovi između Beograda i Budimpešte podjeljeni su u tri faze, a završena je tehnička dokumentacija za srednju dionicu, Stara Pazova – Novi Sad, koja se finansira iz ruskog kredita.
Za potez od Beograda do Stare Pazove gotov je idejni projekat, a priprema se izrada Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje.
Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović, kaže da se očekuje i početak izrade tehničke dokumentacije za treću dionicu, od Novog Sada do granice sa Mađarskom, koja je najlakša, jer prolazi kroz Panonsku niziju.
Prvi radovi mogli bi da počnu na prolieće. Predviđeno je da se postojeća jednokolosječna pruga, stara više od 130 godina, rekonstruiše i izgradi kao savremena, sa dva kolosjeka za putnički i teretni saobraćaj i brzinu 200 kilometara na sat.
Pruga će biti elektrificirana i opremljena tehnološki najsavremenijim sistemima kontrole i upravljanja saobraćajem u skladu sa evropskim standardima.
“Sada imamo jednokolosečnu prugu, a biće izgrađen dopunski, novi, drugi kolosek na koji će se prebaciti saobraćaj sa sadašnjeg starog jednokolosečnog, pa onda da se rekonstruiše stari i napravi dvokolosečna pruga”, priča Ignjatović.
Na dijelu Batajnica – Stara Pazova pruga će biti rekonstruisana za funkciju spajanja i razdvajanja dvije dvokolosječne pruge visokog ranga i za razdvajanje putničkog i teretnog saobraćaja na području beogradskog čvora.
Elektrotehnički dio projekta smo uradili u saradnji sa kineskim firmama. Potrebno je da se obavi stručna kontrola Republičke revizione komisije, a u pripremi je izrada Projekta za građevinsku dozvolu i Projekta za izvođenje.
Procjenjeno vrijeme izgradnje je oko tri godine. Cilj je da se vrijeme putovanja između Beograda i Budimpešte na pruzi dužine oko 350 kilometara skrati sa današnjih osam časova na manje od tri sata i da se omogući visok nivo bezbjednosti, kapaciteta i komfora u prevozu putnika i robe. Novosti.rs