KRUŠEVAC, Generalni direktor “Željeznica Srbije” Dragoljub Simonović izjavio je juče da će u modernizaciju pruga u narednom periodu biti uloženo 1,4 milijarde evra i najavio da će ove nedjelje započeti pregovore o kreditu za nabavku 20 novih vagona.
Riječ je o vagonima koji se ne bi koristili za unutrašnji saobraćaj već za međunarodni, a plan je da se povrate izgubljene linije na potezu Beograd-Trst, Beograd-Pariz, Beograd-Cirih i Beograd-Atina.
“Mi sada nemamo mogućnost da konkurišemo na tim prugama. Dobili smo dopis iz Češke da će nam ugasiti voz za Češku, jer nemamo standarde koje propisuje Evropska unija, nemamo vagon koji može da ide 160 kilometara na sat“, rekao je Simonović u Kruševcu.
On je izrazio očekivanje da će se do juna nabaviti 60 novih vagona, a da ćemo sljedeće godine imati 60 novih vozova.
“Planiramo da sljedeće godine željeznica bude vidno drugačija, da će imati brzine od 120 do 160 km/h, a da ćemo 2016.godine imati željeznicu koja će biti ponos Srbije“, kazao je prvi čovjek srpskih željeznica i dodao da će se nastaviti modernizacija na dijelu pruge Beograd-Novi Sad i Beograd-Bar.
Simonović očekuje da će 500 od 770 kilometara na Koridoru 10 biti potpuno nova pruga na kojoj će se razvijati brzine od 100 do 160 km/h i istakao da se pregovara sa kineskim kompanijama o modernizaciji pruge Beograd-Subotica.
Direktor “Željeznica Srbije” obišao je juče muzejsku lokomotivu “parnjaču” iz 1943.godine, koja je postavljena kao eksponat u blizini željezničke stanice u Kruševcu na inicijativu gradonačelnika Bratislava Gašića.
Zahvaljujući toj inicijativi lokomotiva nije bila rashodovana i bačena u “staro gvožđe”, već je revitalizovana i pretvorena u remek-djelo, svjedočanstvo razvoja i istorije željeznice. Tanjug