ŠTOKHOLM, Drugi po veličini svjetski proizvođač teretnih vozila, švedski “Volvo”, zabilježio je u drugom ovogodišnjem tromjesečju čist gubitak od 5,56 milijardi švedskih kruna (505,35 miliona evra).
To je treći kvartal za redom da firma bilježi gubitke, što govori o dubokoj recesiji u koju su upala prije svega tržišta automobila.
Prošle godine u isto vrijeme, “Volvo” je ostvario dobit od 5,1 milijardu kruna, prenijele su agencije.
Promet je od aprila do juna opao 33 odsto, na 54 milijarde, sa 80,4 milijardi švedskih kruna u istom periodu lani.
Prema direktoru firme Leifu Johansonu, potražnja za teretnim vozilima na glavnim tržištima u Evropi, Sjevernoj Americi i Japanu je i dalje slaba.
Isporuke kamiona su u drugom tromjesečju opale 57 odsto na godišnjem nivou, a devet odsto u poređenju sa prvim kvartalom. Međutim, s druge strane, narudžbine novih proizvoda su u periodu od aprila do juna povećane 32 odsto u odnosu na prva tri mjeseca ove godine.
“Izgleda da pad potražnje počinje da se zaustavlja, a tržište da se stabilizuje, ali je i dalje teško predvidjeti kako će se situacija dalje razvijati”, ocijenio je Johanson.Agencije