Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Vanredna sjednica gradske Skupštine o rasvjeti u Banjaluci

    1. Augusta 2025. — 15:21

    Građani Srpske žrtve kriptoprevara

    1. Augusta 2025. — 13:23

    RiTE Ugljevik napravio gubitak od 27 miliona KM za pola godine

    1. Augusta 2025. — 09:05

    Analiza: Šta treba sistemski uraditi da se spriječi gubljenje arbitraža?

    31. Jula 2025. — 16:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    U Turskoj pronađene rezerve nafte vrijedne četiri milijarde dolara

    31. Jula 2025. — 15:25

    Ekspanzija izgradnje solarnih elektrana u Gradišci

    30. Jula 2025. — 08:16

    Mrežarina u Srpskoj uskoro skuplja za čak 40 odsto?

    29. Jula 2025. — 14:04

    Slovenačke banke spremne na šokove

    3. Augusta 2025. — 14:03

    Berze u crvenom nakon Trampove objave o carinama

    2. Augusta 2025. — 15:59

    “Željeznice RS” u teškoj dubiozi: “Svaki direktor koji dođe napravi minus”

    2. Augusta 2025. — 11:07

    Prihodi od indirektnih poreza veći za 355 miliona KM

    1. Augusta 2025. — 14:00

    Berze u crvenom nakon Trampove objave o carinama

    2. Augusta 2025. — 15:59

    FED nije smanjio kamatne stope: Podjele sve očiglednije

    31. Jula 2025. — 12:01

    Pogledajte spisak najvrednijih kompanija na svijetu

    31. Jula 2025. — 11:11

    Obaranjem provizije protiv crnog novca za osiguranje auta

    30. Jula 2025. — 16:46

    Lidl otvara prvu prodavnicu bez hrane

    1. Augusta 2025. — 12:10

    Katar nudi BiH saradnju u dvije slobodne zone

    31. Jula 2025. — 12:32

    Na platformi “Temua” postoje nelegalni proizvodi

    29. Jula 2025. — 08:16

    Od septembra radne nedjelje za samostalne trgovce u FBiH

    24. Jula 2025. — 14:50

    Nijemci prošle godine putovali više nego prije pandemije

    3. Augusta 2025. — 16:11

    Srpsku za šest mjeseci posjetilo 238.899 turista

    29. Jula 2025. — 09:58

    Građani Srpske najviše ljetuju u Crnoj Gori i Hrvatskoj

    28. Jula 2025. — 09:50

    Već 250.000 posjeta na Panonskim jezerima

    27. Jula 2025. — 15:30

    Mitrofanova: Prestanak kupovine ruskog gasa rizik za ekonomiju Bugarske

    2. Augusta 2025. — 10:00

    Tramp uveo carine Srbiji od 35 odsto

    1. Augusta 2025. — 11:20

    U Turskoj pronađene rezerve nafte vrijedne četiri milijarde dolara

    31. Jula 2025. — 15:25

    Igor Dodik naložio reviziju u „Šumama“

    31. Jula 2025. — 15:21
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Apple prodao tri milijarde „Ajfona“

    3. Augusta 2025. — 13:06

    Goldman Sachs u proizvođača sladoleda ulaže 15 milijardi eura

    3. Augusta 2025. — 11:02

    Poznata modna kuća žestoko kažnjena

    2. Augusta 2025. — 08:18

    ChatGPT-ju dao 100 dolara da trguje akcijama, objavljeni rezultati

    1. Augusta 2025. — 09:57

    Renault traži nove saveznike

    3. Augusta 2025. — 15:09

    Apple prodao tri milijarde „Ajfona“

    3. Augusta 2025. — 13:06

    Od deset najbogatijih ljudi svijeta samo jedan nije Amerikanac

    3. Augusta 2025. — 12:03

    Goldman Sachs u proizvođača sladoleda ulaže 15 milijardi eura

    3. Augusta 2025. — 11:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Više putnika u avionima nego u vozovima

Više putnika u avionima nego u vozovima

capital.bacapital.ba11. Oktobra 2014. — 09:421 komentar3 minute čitanja

zeljeznicaBANJALUKA, Vazdušni saobraćaj u BiH uspio je da nadmaši željeznički po broju prevezenih građana.

Možda će za mnoge biti iznenađujući, ali su zapravo istiniti podaci koji pokazuju da su prevoz avionima u prvoj polovini godine koristila 411.752 putnika, dok se u vagonima vozilo njih tek 259.000.

Iako brojke, koje je saopštila Agencija za statistiku BiH, ukazuju na drastičnu razliku u korist vazdušnog saobraćaja, u preduzećima koji gazduju vozovima tvrde da čine sve kako bi rezultati njihovog poslovanja u narednom periodu bili bolji.

Ipak, priznaju da je sada situacija daleko od idilične i da prostora za unapređenje i te kako ima.

“U program putničkog saobraćaja, osim redovnog održavanja putničkih kola, ništa nije ulagano, a potrebno je, jer sa ovakvim vozovima za prevoz putnika nismo u mogućnosti da budemo konkurentni ni po pitanju udobnosti niti vremena vožnje”, naglašava Nada Savić-Stevanović iz Službe za odnose s javnošću “Željeznica RS”.

Ona pritom dodaje da su “Željeznice RS” uradile Studiju revitalizacije putničkog saobraćaja koja je potvrdila stav Uprave da se u postojeće kapacitete za putnički saobraćaj ne isplati ulagati, s obzirom na to da su stari i da ne mogu odgovoriti sve većim zahtjevima putnika.

Kada tu studiju Vlada razmotri i eventualno prihvati, na bazi nje, i u zavisnosti od finansijskih sredstava koje je potrebno obezbijediti, ŽRS će, ističe Savić-Stevanovićeva, ići u nabavku elektromotornih i dizel motornih putničkih garnitura.

“One su ekonomski isplativije sa stanovišta potrošnje energije i održavanja. Samo tako ćemo moći da ponudimo bolju uslugu i privučemo više putnika u vozove koji su ekološki najprihvatljiviji način prevoza”, navodi Savić-Stevanovićeva.

Za devet mjeseci ove godine kroz sarajevski aerodrom prošlo je, kako ističu u tom preduzeću, za sedam odsto više putnika u odnosu na dotad rekordnu, prošlu godinu.

“Sarajevski aerodrom, dakle, ruši sve dosadašnje rekorde. Takve pokazatelje, između ostalog, bilježimo zahvaljujući strategiji menadžmenta i Uprave, kao i pristupu poslu”, naglašava Ivica Veličan, direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo.

Kada je prevoz avionom u pitanju, na banjalučkom aerodromu od januara do kraja avgusta ove godine na 1.133 leta prevezeno je 18.114 putnika. U odnosu na prošlu godinu, to predstavlja povećanje broja putnika za čak 286 odsto.

“Uz mnogo napora banjalučki aerodrom uspio je da obezbijedi i očuva međunarodni standard, ali je u narednom periodu neophodno ulagati u adaptaciju aerodromske zgrade, proširenje piste, te uvođenje teretnog saobraćaja”, kazali su ranije iz preduzeća “Aerodrom Banjaluka”.

U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da ih ne iznenađuje to što vozovi danas nisu toliko “popularni”, kako je to bio slučaj u prošlosti.

“Vozili su svaki sat, a željeznički saobraćaj je bio mnogo razvijeniji. Dakle, problem je nedostatak linija. Potreban je veći broj polazaka”, uvjeravaju borci za prava potrošača.

Broj prevezenih putnika u prvoj polovini godine

Vazdušni saobraćaj 411.752

Željeznički saobraćaj 259.000

Nezavisne novine

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
agencija za statistiku bih avioni izdvajamo nada savic-stevanovic vazno vozovi
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakLetovi Banjaluka – Cirih od 3. jula
Sljedeći članak Poziv distributerima repromaterijala i opreme

Povezani članci

TURIZAM 01 minuta čitanja

Nijemci prošle godine putovali više nego prije pandemije

Svijet 02 minute čitanja

Renault traži nove saveznike

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Saša 11. Oktobra 2014. 16:23

    Samo jedan primjer-povratna željeznička karta na relaciji Prijedor-Sarajevo ZA JEDNU OSOBU je 62 KM. Moj FIAT-PUNTO 1.2 ljetos od Prijedora do Sarajeva i nazad, ne računajući gradske vožnje(koje, uostalom, i ne pokriva cijena željezničke karte) potrošio 28 litara benzina, što dođe oko 64 KM. Kada cijene željezničkog prevoza budu takve da se automobilom ne isplati putovati ako ne prevozi najmanje 3 osobe, mogu se nadati većem broju putnika. Opet, udobnost putovanja najlošijim automobilim naspram najudobnijeg voza se ne može porediti.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vanredna sjednica gradske Skupštine o rasvjeti u Banjaluci

1. Augusta 2025. — 15:2102 minute čitanja

Usaglašava se precizan termin sjednice

Građani Srpske žrtve kriptoprevara

1. Augusta 2025. — 13:23

RiTE Ugljevik napravio gubitak od 27 miliona KM za pola godine

1. Augusta 2025. — 09:05

Analiza: Šta treba sistemski uraditi da se spriječi gubljenje arbitraža?

31. Jula 2025. — 16:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti