BANJALUKA, Vazdušni saobraćaj u BiH uspio je da nadmaši željeznički po broju prevezenih građana.
Možda će za mnoge biti iznenađujući, ali su zapravo istiniti podaci koji pokazuju da su prevoz avionima u prvoj polovini godine koristila 411.752 putnika, dok se u vagonima vozilo njih tek 259.000.
Iako brojke, koje je saopštila Agencija za statistiku BiH, ukazuju na drastičnu razliku u korist vazdušnog saobraćaja, u preduzećima koji gazduju vozovima tvrde da čine sve kako bi rezultati njihovog poslovanja u narednom periodu bili bolji.
Ipak, priznaju da je sada situacija daleko od idilične i da prostora za unapređenje i te kako ima.
“U program putničkog saobraćaja, osim redovnog održavanja putničkih kola, ništa nije ulagano, a potrebno je, jer sa ovakvim vozovima za prevoz putnika nismo u mogućnosti da budemo konkurentni ni po pitanju udobnosti niti vremena vožnje”, naglašava Nada Savić-Stevanović iz Službe za odnose s javnošću “Željeznica RS”.
Ona pritom dodaje da su “Željeznice RS” uradile Studiju revitalizacije putničkog saobraćaja koja je potvrdila stav Uprave da se u postojeće kapacitete za putnički saobraćaj ne isplati ulagati, s obzirom na to da su stari i da ne mogu odgovoriti sve većim zahtjevima putnika.
Kada tu studiju Vlada razmotri i eventualno prihvati, na bazi nje, i u zavisnosti od finansijskih sredstava koje je potrebno obezbijediti, ŽRS će, ističe Savić-Stevanovićeva, ići u nabavku elektromotornih i dizel motornih putničkih garnitura.
“One su ekonomski isplativije sa stanovišta potrošnje energije i održavanja. Samo tako ćemo moći da ponudimo bolju uslugu i privučemo više putnika u vozove koji su ekološki najprihvatljiviji način prevoza”, navodi Savić-Stevanovićeva.
Za devet mjeseci ove godine kroz sarajevski aerodrom prošlo je, kako ističu u tom preduzeću, za sedam odsto više putnika u odnosu na dotad rekordnu, prošlu godinu.
“Sarajevski aerodrom, dakle, ruši sve dosadašnje rekorde. Takve pokazatelje, između ostalog, bilježimo zahvaljujući strategiji menadžmenta i Uprave, kao i pristupu poslu”, naglašava Ivica Veličan, direktor Međunarodnog aerodroma Sarajevo.
Kada je prevoz avionom u pitanju, na banjalučkom aerodromu od januara do kraja avgusta ove godine na 1.133 leta prevezeno je 18.114 putnika. U odnosu na prošlu godinu, to predstavlja povećanje broja putnika za čak 286 odsto.
“Uz mnogo napora banjalučki aerodrom uspio je da obezbijedi i očuva međunarodni standard, ali je u narednom periodu neophodno ulagati u adaptaciju aerodromske zgrade, proširenje piste, te uvođenje teretnog saobraćaja”, kazali su ranije iz preduzeća “Aerodrom Banjaluka”.
U udruženjima za zaštitu potrošača kažu da ih ne iznenađuje to što vozovi danas nisu toliko “popularni”, kako je to bio slučaj u prošlosti.
“Vozili su svaki sat, a željeznički saobraćaj je bio mnogo razvijeniji. Dakle, problem je nedostatak linija. Potreban je veći broj polazaka”, uvjeravaju borci za prava potrošača.
Broj prevezenih putnika u prvoj polovini godine
Vazdušni saobraćaj 411.752
Željeznički saobraćaj 259.000
Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Samo jedan primjer-povratna željeznička karta na relaciji Prijedor-Sarajevo ZA JEDNU OSOBU je 62 KM. Moj FIAT-PUNTO 1.2 ljetos od Prijedora do Sarajeva i nazad, ne računajući gradske vožnje(koje, uostalom, i ne pokriva cijena željezničke karte) potrošio 28 litara benzina, što dođe oko 64 KM. Kada cijene željezničkog prevoza budu takve da se automobilom ne isplati putovati ako ne prevozi najmanje 3 osobe, mogu se nadati većem broju putnika. Opet, udobnost putovanja najlošijim automobilim naspram najudobnijeg voza se ne može porediti.