BANJALUKA – Više od 420 poziva i poruka na besplatane brojeve koje su otvorili, primio je i obradio Inspektorat RS u proteklih desetak dana, a na ove brojeve građani mogu da prijave sve uočene nepravilnosti u vezi sa situacijom izazvanom pojavom virusa korona.
Građani su se najčešće obraćali zbog cijena različitih proizvoda i informacija o kršenju mjere izolacije od strane fizičkih lica, podaci su Inspektorata.
“Ako je je riječ o nepravilnostima čija kontrola je u nadležnosti ovog organa, prijava se upućuje nadležnom sektoru na postupanje u zavisnosti od sadržaja prijave. Ako je riječ o nepravilnostima iz nadležnosti drugih organa, prijava se prosljeđuje konkretnom organu dalje na postupanje. Građani su dostavljali i neosnovane prijave, kao što je povećanje cijene čokolade, aromatizovanih gaziranih voda ili drugih proizvoda koji nisu obuhvaćeni Uredbom Vlade RS”, navode iz Inspektorata.
Kako ističu, građani postavljaju i različita pitanja, kao npr. da li nakon 20 časova smiju da se kreću vozilima, u kojoj apoteci mogu da kupe određeni lijek ili masku, na koji način rade drugi organi uprave u RS i slično.
“Inspektorat RS nastoji da odgovori po svim upitima koje građani upute, te smo u više navrata apelovali da se navedeni brojevi ne koriste za neosnovane prijave ili za upite o informacijama koje su već javno objavljene u sredstvima javnog informisanja. Kojim proizvodi je ograničena cijena, šta podrazumijeva policijski čas, koje su to mjere pojačane higijene koje se preporučuju i slična pitanja, su informacije koje su već objavljene na zvaničnim internet stranicama nadležnih organa”, ističu iz ove institucije, te pozivaju građane da ovakve informacije potraže na internet stranicama nadležnih službi.
Njihovi kapaciteti su, podsjećaju, ograničeni, morali su obaviti i reorganizaciju rada kompletne institucije kako bi odgovorili brojnim zadacima koji su im povjereni, a na prvom mjestu u cilju suzbijanja širenja bolesti izazvane virusom korona.
Podsjećamo, Inspektorat je zbog aktuelne situacije izazvane pojavom virusa korona, u cilju provođenja mjera na zaštiti zdravlja stanovništva i suzbijanju širenja virusa, te u cilju zaštite potrošačkih, radničkih i drugih prava građana, obezbijedio poseban besplatan broj telefona 0800 5 0612 na koji građani mogu da prijave uočene nepravilnosti. Pozivom na ovaj broj građani trebaju nakon zvučnog signala da saopšte svoju prijavu, koju obrađuju operateri Centra za prijave i pritužbe Inspektorata RS i dostavljaju nadležnim službama u rad.
Takođe, građanima je omogućeno da svoje prijave dostave i u formi tekstualne poruke, putem društvenih mreža Viber, WhatsApp i Telegram, na broj telefona +387 66/701 170. Srpskainfo