Nova šansa za trgovce
“Značajan rast online prodaje i kupovine je motiviran različitim uzrocima. Ponuđači kod kojih je bio osjetan pritisak potražnje, retail i prodaja roba široke potrošnje, u online kanalu su prepoznali priliku za rasterećenjem kapaciteta u maloprodaji. Dodatna sigurnost uposlenika ali i kupaca je također popularizirala online prodaju u ovom smislu. S druge strane, mnoštvo trgovaca je padom posjete ili potpunim zatvaranjem fizičkih prodajnih mjesta alternative potražilo u online kanalu. To je velikom broju njih omogućilo virtuelni kontakt s postojećim i novim kupcima i tržištima“, kazala nam je Aida Raonić, PR i brend menadžerica OLX.ba.
U 2020. OLX bilježi porast profesionalnih trgovaca od otprilike 25 posto u odnosu na prošlu godinu. Porast online trgovine, govori nam Raonić, donijela je i povećanje potražnje za uslugama ekspresne kurirske dostave.
“Najveće promjene su se desile ulaskom novih vrsta ponuđača na OLX, prevashodno roba široke potrošnje, hrane i pića, kozmetike, suplemenata u ishrani, sportske opreme, bicikala i skutera. Iako su kategorije automobila i nekretnina doživjele nagli pad početkom pandemije, njihova ponuda i potražnja su se već tokom ljetnih mjeseci stabilizovale i vratile u statistike lanjskog prosjeka“, kazala nam je Raonić.
Zanimljivo je da su građani BIH putem Olx.ba u procentu od 91 posto kupovali više hrane i pića nego prošle godine. Potom je porasla i kupovina kozmetičkih proizvoda za 37 posto, te lijekova bez recepta za 31 posto.
Ponuda traženih proizvoda
Kod jedne trećine poslodavaca putem paltforme Olx.ba promet je porastao u 2020., što nije daleko od udjela prodavaca kojima je promet pao za 40 posto. Porast prometa najviše bilježe oni prodavači koji su ponudili proizvode koji su traženi u vrijeme krize, a to su mobilni uređaji, zaštitna oprema, sportska oprema, zemljišta i nekretnine van gradova i slično.
Skoro trećina kupaca u BiH je kupovala više nego inače tokom pandemije, pokazuju podaci Olx.ba, dok polovina kupaca smatra da će ubuduće kupovati online više nego ranije.
“Najveći porast novih online kupaca je zabilježen u segmentima hrane i pića, odjeće i elektronike. Posebno je zanimljiva kategorija hrane i pića jer skoro svi koji su ikada kupovali hranu online, to su počeli raditi u toku pandemije koronavirusa“, navode iz Olx.ba.
Promjene u svijetu kupoprodaje koje je donijela pandemija mogle bi imati veliki utjecaj na budućnost. Kako se čini iz istraživanja Olx.ba, i kupci i trgovci vjeruju da će i nakon krize ostati posvećeni online trgovini. Klix.ba
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Još kada bi država (tj. nadležne institucije) uvela zakon o mobilnim bankama i e-wallet servisima, rezultati na ovom polju bili bi i bolji.