Capital.ba

Većina njemačke industrije za kaznene carine na e-automobile iz Kine

12.06.2024. / 8:04

BERLIN – Većina industrijskih preduzeća u Njemačkoj zalaže se za uvođenje kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine.

električni automobili

FOTO: Pixabay

Više od 80 odsto kompanija navelo je u anketi da su mjere zaštite barem djelimično u redu ako Kina subvencioniše e-vozila na nefer način.

Institut njemačke privrede (IW) je u martu i aprilu anketirao skoro 900 kompanija, kao i agencija za pružanje usluga industriji.

SAD su u maju uvele posebne carine od 100 odsto na uvoz e-automobila i drugih proizvoda iz Kine. Vašington optužuje Peking da narušava pravila konkurencije.

Evropska komisija takođe razmatra kaznene tarife na kineska e-vozila i odluka se očekuje već ove nedjelje.

Njemački proizvođači automobila, koji veći dio svog profita ostvaruju u Kini, upozorili su pak na štetnost uvoznih carina.

Kancelar Olaf Šolc i poslovna udruženja takođe su nedavno izrazili skepticizam.

Prema proračunima Instituta za svjetsku ekonomiju iz Kila (IfV), moguće carine Evropske unije mogu osjetno da povećaju nabavne cijene e-automobila.

DPA

Share Tweet Preporuči

    Tagovi:

    Povezane vijesti

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!

    Komentari na članak: Većina njemačke industrije za kaznene carine na e-automobile iz Kine

    1. ratko

      znaci slobodno trziste i libelarizacia nevaze kad smo ugrozeni onda cemo to zaboravit i vratit sankcie onima koji su konkurentniji na trzistu od nas