BEOGRAD, Pad carinske stope na svega 2,5 odsto, na vozila uvezena iz EU, neće bitnije uticati na prodaju automobila u Srbiji, saglasni su uvoznici automobila.
Prvi čovjek kompanije “Reno-Nisan Srbija” Milan Belin kaže da je kod najprodavanijih automobila, u cjenovnom razredu do 10.000 evra, to sniženje minimalno od 100 do 150 evra, a da je sniženje cijena značajnije samo kod luksuznijih vozila skupljih od 20.000 evra.
On je za beogradske “Večernje novosti” rekao da, za razliku od nekih drugih trgovaca čije zarade je morala da ograniči i država, dileri automobila posluju sa minimalnim maržama, često na granici rentabilnosti.
Tako je, na primjer, marža na neka veoma tražena vozila iz programa “Tojote” svega 40 evra, na “puntu klasiku” oko 60, a pojedina vozila se bukvalno daju ispod cijene da bi se smanjili troškovi lagerovanja, ali i dobila sredstva za isplatu plata radnicima, plaćanje grijanja u auto-salonima i slično.
U Srbiji je u prošloj godini prodato nešto više od 30 000 novih automobila, što je za 30 odsto manje u odnosu na 2010. godinu, a skoro 50 odsto u odnosu na pretkriznu 2008. godinu. U Hrvatskoj je, sa oko 40 odsto manjim tržištem, lani prodato 41 561 vozilo.
Uoči Nove godine većina uvoznika je pokrenula akciju prodaje automobila sa lagera, pa su neki modeli prodavani sa popustima i do 5.000 evra, u zavisnosti od nivoa opreme. Srna