Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

    4. Decembra 2025. — 16:24

    Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

    4. Decembra 2025. — 15:28

    IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

    4. Decembra 2025. — 14:43

    Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

    4. Decembra 2025. — 09:02
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Raste interes za solare, ali regulativa se mijenja na štetu korisnika

    1. Decembra 2025. — 16:38

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    U BiH uvezeno 8.100 novih i 71 hiljada polovnih vozila

    30. Novembra 2025. — 11:04

    Lidl izbjegava jedan veliki grad u BiH

    23. Novembra 2025. — 13:10

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Cijena ječma u EU dostiže rekorde, u Srbiji ga niko neće

    3. Decembra 2025. — 09:03

    Realni sektor ne prestaje da tone: Industrija raste samo na papiru

    3. Decembra 2025. — 07:38
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Black Friday postao još isplativiji uz pomoć vještačke inteligencije

    30. Novembra 2025. — 14:27

    Amerikanci potrošili preko osam milijardi dolara na “crni petak”

    29. Novembra 2025. — 15:05

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15

    Hrvatska među državama s najvećom inflacijom u EU

    3. Decembra 2025. — 08:17

    Amazon i Google predstavili zajedničku multicloud mrežnu uslugu

    1. Decembra 2025. — 11:12
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Upotreba interneta visoka, udio online kupovine u BiH nizak

Upotreba interneta visoka, udio online kupovine u BiH nizak

Bojana NinkovicBojana Ninkovic16. Marta 2023. — 16:07Nema komentara6 minuta čitanja

Prva konferencija o e-trgovini u BiH pod nazivom “Let's do eCommerce” održana je 16. marta ove godine u Hotelu Hills u Sarajevu u organizaciji Asocijacije za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini.

Konferencija je okupila više od 250 ključnih igrača u industriji e-trgovine u Bosni i Hercegovini i regiji, pružajući jedinstvenu priliku učesnicima da se educiraju iz inspirativnih priča najuspješnijih preduzetnika iz eCommerce industrije. Teme konferencije obuhvatile su tehnološka rješenja za online kupovinu, autentičnost velikih brendova u e-trgovini, kao i financijski i regulatorni okvir industrije.

Alma Ahmić, izvršna direktorica Asocijacije za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini izjavila je da je asocijacija neprofitna organizacija uspostavljena s ciljem promoviranja i podrške razvoju e-trgovine u Bosni i Hercegovini, a ova konferencija predstavlja je značajan korak prema postizanju tog cilja.

Konferencija je pružila vrijedne uvide i akcijske savjete o tome kako potaknuti rast e-trgovine u zemlji, kao i kako riješiti jedinstvene izazove i prilike koje sektor predstavlja. Market makers projekt podržan od strane Vlade Švicarske za zapošljavanje mladih u Bosni i Hercegovini prati aktivnosti Asocijacije od samog osnivanja i Dinka Majanović, Voditeljica investicija MarketMakers projekta, dodaje da “Ponosni smo partner “eComm“ Asocijacije od samog početka kao i ove konferencije koja će biti centralno mjesto razmjene informacija o e-trgovini i digitalizaciji uz svijetle primjere iz BiH i regije kako se može uspješno postati dio e-tržišta. Cilj MarketMakers projekta je razvoj modernih radnih mjesta i zapošljavanje mladih ljudi te smo vrijednost ulaganja u e-trgovinu vidjeli kao priliku da naši mladi ljudi nađu interesantne i dobro plaćene poslove u ovom sektoru.”

U saradnji  sa stručnjacima iz kompanije Valicon i  spomenutim projektom MarketMakers, sprovela je prvo eCommerce istraživanje sa najvećim uzorkom do sada –  sa preko 3 hiljade ispitanika – koje je dalo detaljan uvid u eCommerce tržište u Bosni i Hercegovini. Matjaž Robinšak, direktor istraživanja u kompaniji Valicon, otkrio je na konferenciji da iako je visoka upotreba interneta, penetracija online kupovine u Bosni i Hercegovini još je uvijek niska. Međutim, očekivanja su da će se to promijeniti u narednim godinama, kao što se dogodilo prije deset godina u Sloveniji i Hrvatskoj. Potencijal za rast postoji, međutim građani BiH trenutno koriste internet uglavnom za društvene mreže.

Budućnost online kupovine u BiH ne leži u broju kupaca, već u učestalosti kupovina i širini ponude, kako nove kategorije ulaze na tržište. Današnji kupci su već prilično aktivni, a tržište se razlikuje od Slovenije i Hrvatske, jer je online ponuda već puno veća nego prije deset godina. Veliki postotak potrošača već koristi internet putem mobilnih uređaja, a situacija e-trgovina je slična kao i u Srbiji i Makedoniji.

Plaćanje pouzećem još uvijek je preferirani način plaćanja, a povjerenje u online kupovinu je i dalje nisko, i potrošači još uvijek više vole otići u fizičke trgovine i provjeriti proizvode prije kupovine. Amir Trokić ispred kompanije Mastercard koja radi na promociji sigurnog plaćanja u Bosni i Hercegovini dodaje da: “Mastercard ima ključnu ulogu u olakšavanju e-trgovine i digitalnih plaćanja u Bosni i Hercegovini. Svojom naprednom tehnologijom plaćanja i sigurnim online rješenjima za plaćanje, Mastercard je pomogao u pokretanju rasta sektora e-trgovine u našoj zemlji. Naša posvećenost inovacijama i korisničkom iskustvu doprinijela je tome da online kupovina i plaćanje budu sigurni  i praktičniji za potrošače, dok istovremeno omogućavamo poslovnim subjektima pouzdan i efikasan proces plaćanja. Kompanija Mastercard je prepoznata kao partner u unapređenju digitalne ekonomije u Bosni i Hercegovini.“

Mlađa populacija potiče rast online kupovine, posebno mladi, zaposleni, urbani pojedinci i porodice s malom djecom. Prekogranične kupovine su općenito niske u regiji, s samo oko 10% ukupne vrijednosti kupovina koje idu u inostranstvo. Bosna i Hercegovina je relativno zatvorenija u tom pogledu u usporedbi s drugim zemljama, poput Češke, gdje prekogranične kupovine čine 30-40% ukupne prodaje. Usprkos izazovima, AliExpress je najjači strani trgovac u BiH, s naglaskom na kupovinu manjih vrijednosti. Iako je trend u Sloveniji i Hrvatskoj u padu, AliExpress ostaje jak u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Budućnost online kupovine u BiH je obećavajuća i vjerojatno će slijediti isti put kao u drugim zemljama u regiji. Kako se online ponuda povećava, a povjerenje u e-trgovinu povećava, građani BiH će vjerojatno prihvatiti praktičnost online kupovine, stvarajući značajnu priliku za rast u ovom sektoru. NLB Banka je prepoznata kao lider u digitalnim uslugama i proizvodima na lokalnom tržištu,  i aktivno učestvuje u razvoju online trgovine u Bosni i Hercegovini.,,Izuzetno nam je zadovoljstvo što smo partneri prve konferencije ovakve vrste u Bosni i Hercegovini. Našom podrškom ecommerce industriji zasigurno ponovno potvrđujemo naš put digitalne banke. Često naglašavamo da je ovaj region naš dom i da ga želimo razviti i unaprijediti za sadašnje i buduće generacije, a upravo je digitalizacija i podrška poboljšanju savremenih procesa i tehnologija dio jezgre naše poslovne strategije. Pratimo životne potrebe naših klijenata i ljudi u našoj zajednici, veoma nam je važno da damo svoj doprinos ka razvoju ecommerce industrije u BiH, kako bi u konačnici zajedno sa drugim partnerima na tržištu razvili korisnička iskustva, ekonomsko okruženje i bili u toku sa svjetskim trendovima”, izjavila je Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB Banke d.d., Sarajevo

Odziv učesnika iz privatnog i javnog sektora na konferenciji pokazao je da je e-trgovina ključni dio ekonomskog razvoja Bosne i Hercegovine, i da postoji veliki potencijal za rast ove industrije. Dok se e-trgovina nastavlja širiti globalno, naša zemlja mora nastaviti ulagati u razvoj sektora i podržavati svoje ključne igrače. Asocijacija za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini će nastaviti pružati platformu za suradnju i inovacije unutar industrije, potičući rast i razvoj eCommmerce preduzeća.

Konferencija je podržana od Švicarske vlade kroz projekt MarketMakers kao generalnog partnera, te kroz projekat Otvoreni regionalni fond za Jugoistočnu Evropu za vanjsku trgovinu (ORF FT) koji provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH uz sufinansiranje Europske komisije i Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj Njemačke, te NLB Banka i Swiss EP – Swiss Entrepreneurship Program kao organizacione partnere,  zlatne partnere poput kompanije Mastercard i Ministarstva privrede Kantona Sarajevo, te srebrne partnere poput OLX BiH, Korpa, VISA i BH Telecoma i bronzane partnere, uključujući JP BH Poštu, CloudCart, Datalab, GS1 Bosne i Hercegovine i Sport Vision.

ecomerc konferencija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDodik: Digla se velika galama oko klevete, ne odustajemo od nacrta
Sljedeći članak Grad će teren za „Srpska open“ predati Teniskom savezu RS

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

NOVOSTI 02 minute čitanja

Dogovoreno povećanje boračkog dodatka na 4,5 KM mjesečno

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Bivši ministar pravde u trci za pravobranioca RS?

4. Decembra 2025. — 16:2402 minute čitanja

Kandidati imaju rok od 15 dana da se prijave na konkurs

Advokati zbog dugova prijete blokadom HE “Dabar”

4. Decembra 2025. — 15:28

IDDEEA nema novca da plati dobavljače za pasoše i tablice

4. Decembra 2025. — 14:43

Ministarstvo razbacuje milione na nepostojeći vrhunski sport u Srpskoj

4. Decembra 2025. — 09:02

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.