Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    “Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

    5. Juna 2025. — 15:36

    Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

    5. Juna 2025. — 15:02

    Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

    5. Juna 2025. — 13:00

    Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

    5. Juna 2025. — 11:39
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Ukupni dug Srpske 6,688 milijardi KM

    5. Juna 2025. — 13:39

    Kako su poslovale Ćubićeve firme

    4. Juna 2025. — 13:34

    Na račun javnih prihoda prikupljeno 1,82 milijarde KM

    3. Juna 2025. — 14:49

    Srpska se ponovo zadužila više od plana

    3. Juna 2025. — 14:41

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Inflacija u BiH od 3,4 odsto, cijene hrane drastično rastu

    1. Juna 2025. — 12:00

    Dubrovnik uveo posebnu zonu oko istorijskog jezgra

    5. Juna 2025. — 14:38

    Wizz Air otvara bazu u Tuzli i najmanje 5 novih linija

    4. Juna 2025. — 07:29

    Građani Srpske od nedjelje mogu koristiti turističke vaučere

    30. Maja 2025. — 16:02

    Turistički vaučeri prilika za popunjavanje šuplje sezone

    27. Maja 2025. — 09:45

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Amerika ukida novčića od jednog penija jer je proizvodnja preskupa

    23. Maja 2025. — 10:46

    Zbog niskog nataliteta tržište proizvoda za djecu u kolapsu

    14. Maja 2025. — 14:00

    Koliko ima i gdje se nalaze kompanije koje vrijede preko milijardu dolara?

    14. Maja 2025. — 08:17

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02

    EK: Bugarska ispunjava uslove da uđe u evrozonu od 1. januara 2026.

    4. Juna 2025. — 16:20

    Njemačka vlada planira poreske olakšice od 46 milijardi evra

    4. Juna 2025. — 15:50

    Folksvagen i sindikat dogovorili ukidanje 20.000 radnih mjesta

    4. Juna 2025. — 11:00
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Upotreba interneta visoka, udio online kupovine u BiH nizak

Upotreba interneta visoka, udio online kupovine u BiH nizak

Bojana NinkovicBojana Ninkovic16. Marta 2023. — 16:07Nema komentara6 minuta čitanja

Prva konferencija o e-trgovini u BiH pod nazivom “Let's do eCommerce” održana je 16. marta ove godine u Hotelu Hills u Sarajevu u organizaciji Asocijacije za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini.

Konferencija je okupila više od 250 ključnih igrača u industriji e-trgovine u Bosni i Hercegovini i regiji, pružajući jedinstvenu priliku učesnicima da se educiraju iz inspirativnih priča najuspješnijih preduzetnika iz eCommerce industrije. Teme konferencije obuhvatile su tehnološka rješenja za online kupovinu, autentičnost velikih brendova u e-trgovini, kao i financijski i regulatorni okvir industrije.

Alma Ahmić, izvršna direktorica Asocijacije za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini izjavila je da je asocijacija neprofitna organizacija uspostavljena s ciljem promoviranja i podrške razvoju e-trgovine u Bosni i Hercegovini, a ova konferencija predstavlja je značajan korak prema postizanju tog cilja.

Konferencija je pružila vrijedne uvide i akcijske savjete o tome kako potaknuti rast e-trgovine u zemlji, kao i kako riješiti jedinstvene izazove i prilike koje sektor predstavlja. Market makers projekt podržan od strane Vlade Švicarske za zapošljavanje mladih u Bosni i Hercegovini prati aktivnosti Asocijacije od samog osnivanja i Dinka Majanović, Voditeljica investicija MarketMakers projekta, dodaje da “Ponosni smo partner “eComm“ Asocijacije od samog početka kao i ove konferencije koja će biti centralno mjesto razmjene informacija o e-trgovini i digitalizaciji uz svijetle primjere iz BiH i regije kako se može uspješno postati dio e-tržišta. Cilj MarketMakers projekta je razvoj modernih radnih mjesta i zapošljavanje mladih ljudi te smo vrijednost ulaganja u e-trgovinu vidjeli kao priliku da naši mladi ljudi nađu interesantne i dobro plaćene poslove u ovom sektoru.”

U saradnji  sa stručnjacima iz kompanije Valicon i  spomenutim projektom MarketMakers, sprovela je prvo eCommerce istraživanje sa najvećim uzorkom do sada –  sa preko 3 hiljade ispitanika – koje je dalo detaljan uvid u eCommerce tržište u Bosni i Hercegovini. Matjaž Robinšak, direktor istraživanja u kompaniji Valicon, otkrio je na konferenciji da iako je visoka upotreba interneta, penetracija online kupovine u Bosni i Hercegovini još je uvijek niska. Međutim, očekivanja su da će se to promijeniti u narednim godinama, kao što se dogodilo prije deset godina u Sloveniji i Hrvatskoj. Potencijal za rast postoji, međutim građani BiH trenutno koriste internet uglavnom za društvene mreže.

Budućnost online kupovine u BiH ne leži u broju kupaca, već u učestalosti kupovina i širini ponude, kako nove kategorije ulaze na tržište. Današnji kupci su već prilično aktivni, a tržište se razlikuje od Slovenije i Hrvatske, jer je online ponuda već puno veća nego prije deset godina. Veliki postotak potrošača već koristi internet putem mobilnih uređaja, a situacija e-trgovina je slična kao i u Srbiji i Makedoniji.

Plaćanje pouzećem još uvijek je preferirani način plaćanja, a povjerenje u online kupovinu je i dalje nisko, i potrošači još uvijek više vole otići u fizičke trgovine i provjeriti proizvode prije kupovine. Amir Trokić ispred kompanije Mastercard koja radi na promociji sigurnog plaćanja u Bosni i Hercegovini dodaje da: “Mastercard ima ključnu ulogu u olakšavanju e-trgovine i digitalnih plaćanja u Bosni i Hercegovini. Svojom naprednom tehnologijom plaćanja i sigurnim online rješenjima za plaćanje, Mastercard je pomogao u pokretanju rasta sektora e-trgovine u našoj zemlji. Naša posvećenost inovacijama i korisničkom iskustvu doprinijela je tome da online kupovina i plaćanje budu sigurni  i praktičniji za potrošače, dok istovremeno omogućavamo poslovnim subjektima pouzdan i efikasan proces plaćanja. Kompanija Mastercard je prepoznata kao partner u unapređenju digitalne ekonomije u Bosni i Hercegovini.“

Mlađa populacija potiče rast online kupovine, posebno mladi, zaposleni, urbani pojedinci i porodice s malom djecom. Prekogranične kupovine su općenito niske u regiji, s samo oko 10% ukupne vrijednosti kupovina koje idu u inostranstvo. Bosna i Hercegovina je relativno zatvorenija u tom pogledu u usporedbi s drugim zemljama, poput Češke, gdje prekogranične kupovine čine 30-40% ukupne prodaje. Usprkos izazovima, AliExpress je najjači strani trgovac u BiH, s naglaskom na kupovinu manjih vrijednosti. Iako je trend u Sloveniji i Hrvatskoj u padu, AliExpress ostaje jak u Bosni i Hercegovini i Srbiji.

Budućnost online kupovine u BiH je obećavajuća i vjerojatno će slijediti isti put kao u drugim zemljama u regiji. Kako se online ponuda povećava, a povjerenje u e-trgovinu povećava, građani BiH će vjerojatno prihvatiti praktičnost online kupovine, stvarajući značajnu priliku za rast u ovom sektoru. NLB Banka je prepoznata kao lider u digitalnim uslugama i proizvodima na lokalnom tržištu,  i aktivno učestvuje u razvoju online trgovine u Bosni i Hercegovini.,,Izuzetno nam je zadovoljstvo što smo partneri prve konferencije ovakve vrste u Bosni i Hercegovini. Našom podrškom ecommerce industriji zasigurno ponovno potvrđujemo naš put digitalne banke. Često naglašavamo da je ovaj region naš dom i da ga želimo razviti i unaprijediti za sadašnje i buduće generacije, a upravo je digitalizacija i podrška poboljšanju savremenih procesa i tehnologija dio jezgre naše poslovne strategije. Pratimo životne potrebe naših klijenata i ljudi u našoj zajednici, veoma nam je važno da damo svoj doprinos ka razvoju ecommerce industrije u BiH, kako bi u konačnici zajedno sa drugim partnerima na tržištu razvili korisnička iskustva, ekonomsko okruženje i bili u toku sa svjetskim trendovima”, izjavila je Lidija Žigić, predsjednica Uprave NLB Banke d.d., Sarajevo

Odziv učesnika iz privatnog i javnog sektora na konferenciji pokazao je da je e-trgovina ključni dio ekonomskog razvoja Bosne i Hercegovine, i da postoji veliki potencijal za rast ove industrije. Dok se e-trgovina nastavlja širiti globalno, naša zemlja mora nastaviti ulagati u razvoj sektora i podržavati svoje ključne igrače. Asocijacija za internet trgovinu “eComm” u Bosni i Hercegovini će nastaviti pružati platformu za suradnju i inovacije unutar industrije, potičući rast i razvoj eCommmerce preduzeća.

Konferencija je podržana od Švicarske vlade kroz projekt MarketMakers kao generalnog partnera, te kroz projekat Otvoreni regionalni fond za Jugoistočnu Evropu za vanjsku trgovinu (ORF FT) koji provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH uz sufinansiranje Europske komisije i Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj Njemačke, te NLB Banka i Swiss EP – Swiss Entrepreneurship Program kao organizacione partnere,  zlatne partnere poput kompanije Mastercard i Ministarstva privrede Kantona Sarajevo, te srebrne partnere poput OLX BiH, Korpa, VISA i BH Telecoma i bronzane partnere, uključujući JP BH Poštu, CloudCart, Datalab, GS1 Bosne i Hercegovine i Sport Vision.

ecomerc konferencija
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakDodik: Digla se velika galama oko klevete, ne odustajemo od nacrta
Sljedeći članak Grad će teren za „Srpska open“ predati Teniskom savezu RS

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Novi finansijski trendovi na konferenciji “Trading Fest With The Best”

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

“Prointer” nestao, Vujić nastavlja biznis sa novim firmama

5. Juna 2025. — 15:3602 minute čitanja

BANJALUKA – Sa zgrade u Vidovdanskoj ulici u Banjaluci skinut je natpis „Prointer“ sa čime je ova IT kompanija, poznata po milionskim ugovorima sa javnim sektorom nestala iz očiju javnosti.

Sud: Agencija nema pravo da krije ugovor sa Kinezima od 57 miliona KM

5. Juna 2025. — 15:02

Kuriri Glova u BiH bez ugovora i osiguranja: Isplata noću, u kešu i na parkingu

5. Juna 2025. — 13:00

Ribolovci prinudno naplaćuju 116.000 KM od HE na Vrbasu

5. Juna 2025. — 11:39

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti