Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

    23. Juna 2025. — 15:37

    U Banjaluci na čekanju 400 zahtjeva za građevinske dozvole

    23. Juna 2025. — 14:53

    Stanislav Čađo na čelu Područne privredne komore Banjaluka

    23. Juna 2025. — 14:31

    Porodični biznis ministra Mitrovića raste uz pomoć države

    23. Juna 2025. — 12:25
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46

    Prosječna neto plata u Srpskoj 1.549 maraka

    23. Juna 2025. — 13:51

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    One su same stvorile svoje bogatstvo: Ovo su najbogatije žene svijeta

    22. Juna 2025. — 15:38

    Kako jedna zgrada godišnje upije 20 tona CO2

    22. Juna 2025. — 14:46
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Ulagati u infrastrukturu i nova vozna sredstva

Ulagati u infrastrukturu i nova vozna sredstva

capital.bacapital.ba26. Septembra 2013. — 12:06Nema komentara3 minute čitanja

zeljeznice euBANJALUKA, Republika Srpska i Srbija, zbog povezanosti sa međunarodnim koridorima, treba da odigraju ulogu u globalnoj viziji razvoja željezničkog saobraćaja, ali je za to potrebno ulagati u infrastrukturu i u novija vozna sredstva, rečeno je na konferenciji “Željeznice u EU zakonodavstvu” održanoj u Banjaluci.

Generalni direktor Međunarodne željezničke unije /UIC/ Žan Pjer Lubinu rekao je da sredstva za to postoje, ali da je važno kako će se ona pravilno iskoristiti.

On je naglasio da u 21. vijeku ni u jednoj zemlji nema sumnje o potrebi i značaju željezničkog transporta.

Govoreći o prednosti željeznica, Lubinu je istakao duge robne koridore i ukazao na značaj takozvanog lanca logistike, u okviru kojeg je najvažnija veza između Evrope i Azije.

“U Evropi su to takozvani TNT koridori koji povezuju nekadašnje puteve svile u Rusiji, Ukrajini, Turskoj i Kini”, rekao je Lubinu, podsjetivši da su Republika Srpska i Srbija povezane koridorima pet, sedam, devet i deset, zbog čega otvaraju mogućnost pristupu nekolicini luka.

Izvršni direktor Zajednice evropskih željezničkih infrastrukturnih kompanija /CER/ Libor Lohman ukazao je na potrebu ulaganja u željezničku infrastrukturu, kako bi željeznički saobraćaj bio konkurentiji, ali i da treba raditi na poboljšanju protoka prekograničnog saobraćaja.

“Isto tako, potrebno je da se uspostave izjednačeni uslovi željezničkog transporta, kako bi oni koji žele da se nadmeću na tom tržištu mogli da konkurišu drugima”, rekao je Lohman.

Prema njegovim riječima, iako željeznice i same imaju zadatak da se restrukturišu i prilagode potrebama tržišta, i vlasti svake zemlje regiona imaju zadatak da usklade investicije kako bi se uspostavili uslovi za intermodalnu konkurenciju.

Lohman je naglasio da propisi na nivou EU u ovoj oblasti nisu dovoljni, već služe kao orijentir i da vlasti svake zemlje treba da rade na provođenju evropskih preporuka.

Generalni direktor “Železnica Srbije” Dragoljub Simonović rekao je da centralno pitanje predstavlja povezivanje srednje Evrope sa Balkanom, kao što je povezivanje luke Konstanca i Pireja preko Srbije sa Mađarskom, Slovačkom, Češkom i Rusijom.

On je dodao da ovo preduzeće ima apsolutnu podršku Vlade Srbije da Koridor 10, koji kroz ovu zemlju prolazi u dužini od oko 800 kilometara, stave u narednih tri do sedam godina u funkciju na brzine od 100 do 160 kilometara na čas, za šta su sredstva u najvećoj mjeri obezbijeđena.

“Ako znamo da se moramo pripremiti na povezivanju luke Ploče sa Konstancom i Pirejom, onda je utoliko veći značaj da `Željeznice Srbije` stave Koridor 10 stave u funkciju kako to očekuju ne samo CER i UIC već i EU”, rekao je Simonović.

On je najavio i modernizaciju kompletnog voznog parka preduzeća, pri čemu će se za dvije godine nabaviti 60 novih vozila, kao i podmlađivanje vučnog voznog parka sa lokomotivama koje mogu da voze po svim prugama EU.

“Imamo i drugu obavezu da povežemo prugom Srbiju sa Bijeljinom u Republici Srpskoj, kao i relaciju Ruma – Zvornik – Tuzla – Banjaluka – Sarajevo, jer se tu dotičemo i priče oko luke Ploče”, rekao je Simonović.

Govoreći o rješavanju transporta preko graničnih prelaza, na kojima se zbog čekanja u startu gubi tri časa po vozu, Simonović je ukazao na potrebu vraćanja prakse “vozova povjerenja”, kako se na graničnim prelazima vozovi ne bi zadržavali duže od 30 minuta.

“Na taj način bismo skratili maršrutu u prosjeku pet časova po vozu, što bi podstaklo komitente da se više okreću našim prugama, ali i putnike da se više voze putničkim brzim vozovima. Tako jedan voz na relaciji Koridora 10 ne bi putovao u prosjeku 28 časova, već bismo došli do 17 časova”, rekao je Simonović.  Srna

dragoljub simonovic libor lohman zan pjer lubinu zeljeznice u eu zakonodavstvu
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakŠpanska centralna banka vidi kraj recesije
Sljedeći članak “Nisan” povlači preko 900.000 automobila

Povezani članci

ENERGETIKA 03 minute čitanja

HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

NOVOSTI 03 minute čitanja

Kako je Trnovo prestiglo Banjaluku po cijeni kvadrata nekretnina

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

23. Juna 2025. — 15:3713 minute čitanja

Inicijativa kompanije “Invictus Technology Group” naći će se pred poslanicima u Narodnoj skupštini RS.

U Banjaluci na čekanju 400 zahtjeva za građevinske dozvole

23. Juna 2025. — 14:53

Stanislav Čađo na čelu Područne privredne komore Banjaluka

23. Juna 2025. — 14:31

Porodični biznis ministra Mitrovića raste uz pomoć države

23. Juna 2025. — 12:25

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti