NJUJORK, Uberov novi tržišni takmac, startap Lyft, nije imao problema da pridobije investitore za svoju sve popularniju uslugu vožnje, imajući u vidu da je na inicijalnoj javnoj ponudi (IPO) dostigao cijenu od 72 dolara po akciji, što je nadmašilo čak i očekivanja same kompanije.
Kompanija je, naime, za svoj IPO odredila početnu cenu u rasponu od 62 do 68 dolara po akciji.
Sljedeći veliki test za Lyft predstoji danas, kada će akcije kompanije iz San Franciska početi da se trguju na Nasdak berzi pod oznakom “LYFT”, javlja tv mreža CNBC.
Lyft je na IPO-u prikupio više od dvije milijarde dolara koje će upotrebiti u žestokoj tržišnoj bici sa Uberom kako bi privukao putnike. Očekuje se da će Uber potući ovaj iznos na svom IPO-u krajem ove godine.
Prema saopštenju Lyft-a, kompanija je na kraju prodala 32,5 miliona akcija, što je iznad cifre od približno 31 milion, koliko je ciljala u prijavi za IPO podnijetoj regulatorima.
Tržišna vrijednost ovog taksi-prevoznika sada iznosi 24 milijarde dolara, što će se brzo promeniti kada danas krene trgovanje njegovim deonicama.
Investitori su “prigrlili” Lift uprkos njegovoj istoriji kontinuiranih gubitaka od početka 2012. godine, koji su dostigli ukupno skoro 3,0 milijarde dolara, pretpostavljajući vjerovatno da će se njegova rastuća popularnost dugoročno isplatiti.
Lyft je sticao prednost nad Uberom u protekle dvije godine, što mu je omogućilo da prošle godine udvostruči svoje prihode na 2,2 milijarde dolara – a taj podatak svakako nije promakao investitorima.
Tržišni udio kompanije u SAD-u je porastao sa 22 procenta iz 2016. godine na 39 odsto lani. Tanjug