BERLIN, Očekuje se da će ove godine ukupan obrt od prodaje božićnih poklona u Njemačkoj iznositi više od 80 milijardi evra!
Pod jelkama u Njemačkoj ove godine biće mnogo više poklona nego ranije – svaki Nijemac će ove godine u prosjeku za poklone izdvojiti 230 evra, oko 17 evra više nego prošle godine, rezultati su istraživanja agencije “Ernst end Jang”.
Ovog vikenda u Njemačkoj počinje vrijeme Adventa. Dakle, pripreme za Božić, a na prvom mjestu je kupovina poklona.
Nijemci su ove godine posebno raspoloženi za trošenje novca. Posebno su parovi bez djece spremni da izdvoje više novca za poklone. Ako je suditi prema starosti kupaca, onda građani u “najboljim godinama”, dakle između 45 i 60 godina starosti, najviše su raspoloženi za kupovinu.
Suprotno ranijim vjerovanjima, potrošači od 36 do 45 godina nisu toliko spremni na “troškarenje”. Oni će ove godine izdvojiti 11 evra manje nego ranije. To nije veliko iznenađenje, jer su oni prvi na udaru pada privrednog rasta.
To što će kase u robnim kućama ove godine biti “veselije” i punije podsjeća i na činjenicu da 41 milion ljudi u Njemačkoj ima posao. A to je rekordan broj zaposlenih još od ujedinjenja Njemačke.
Dužnička kriza koja potresa ostatak Evrope, po svemu sudeći, još nije zahvatila ovu zemlju.
Nijemci prilikom kupovine poklona posebnu pažnju obraćaju na kvalitet proizvoda, ali i na savjete trgovaca, navodi se u istraživanju.
Lista najomiljenijih božićnih poklona nije se promijenila. Knjige su još uvijek na vrhu, zatim slijede garderoba i igračke. S druge strane, evidentan je pad interesovanja za kupovinu muzičkih kompakt-diskova.
Ipak, na prvom mjestu ove godine jeste kupovina vaučera sa određenim iznosom novca, koji mogu da se potroše u nekoj prodavnici.
Razlog tome su sniženja koje mnoge prodavnice imaju odmah nakon božićnih praznika. Kada su cijene niže, onda potrošači sebi najradije kupuju neki poklon. Mogu da dobiju više za istu sumu novca.
Robne kuće i tržni centri će ove godine ostvariti nešto manji promet. Umjesto 50, mogu da računaju na 46 evra. Zahvaljujući “mlađim kupcima”, najveći porast prometa zabilježiće onlajn prodavnice.
Skoro trećina onih koji kupuju poklone učiniće to putem interneta – prenose njemački mediji.