BERLIN, U Njemačkoj je ponovno na dnevni red stigla diskusija o eventualnom uvođenju plaćanja putarina za gradove, čime bi se popunile prazne blagajne i popravili putevi i ulice.
U Njemačkoj putarina za gradove do sada nije postojala, ali prazne gradske kase ponovno su podstakle raspravu o njenom uvođenju. Širom države trenutno nedostaje ukupno više od sedam milijardi evra za izgradnju i održavanje puteva, ulica, željezničkih pruga i vodenih puteva.
Na posljednjoj konferenciji njemačkih pokrajinskih ministara saobraćaja u Kotbusu, zaključeno je da je pravo gradova i opština da sami ispitaju mogućnosti uvođenja plaćanja putarina za gradove.
Herbert Šulte iz Saveza srednjih preduzetnika smatra da uvođenje novih dažbina ne bi bilo fer prema vozačima, jer oni već sada plaćaju porez na putnička vozila, porez na gorivo, kao i za mnoga druga korištenja puteva – piše “Dojče vele”.
“Država godišnje od njih ukupno ubire oko 53 milijarde evra. Za to što u kasama nedostaju nove milijarde, prije svega za izgradnju puteva, odgovorna je neispravna raspodjela novca”, ističe Šulte.
U narednih nekoliko mjeseci pokrajine će donijeti odluke hoće li uvesti plaćanje putarina ili ne.
Putarinu za gradove već duže vrijeme plaćaju stanovnici švedskih gradova, kao i Rima.
Ukoliko žele da se automobilima nesmetano i neograničeno voze po ulicama Londona, Britanci moraju da plaćaju 12 evra na dan. London je samo 2010. godine od putarina zaradio više od 183 miliona evra.