ZAGREB – U Hrvatskoj je prošle godine prodat 60.041 novi putnički automobil, što je 18,3 odsto više nego godinu ranije, podaci su agencije “Promocija plus” na osnovu evidencije Ministarstva unutrašnjih poslova Hrvatske.
Najviše novih automobila tokom 2018. u Hrvatskoj je prodao “Folksvagen” 8.932, s udjelom u ukupnoj prodaji od 14,9 odsto, drugi je “Reno” s 5805 automobila i udjelom od 9,7 odsto, a treća “Škoda” s 5.293 automobila i udjelom od 8,8 odsto.
“Opel” je s 5.212 vozila na četvrtom mjestu, sa udjelom od 8,7 odsto, a peti je “Suzuki” sa 3.794 prodata automobila i udjelom od 6,3 odsto, prenose hrvatski mediji.
Građani Hrvatske tokom 2018. kupili su 1.804 nova “audija”, 1.487 automobila marke “be-em-ve”, te 1.216 “mercedesa” i 85 “poršea”. U Hrvatskoj su prodata i tri “maseratija”, po jedan “ferari”, “lotus” i “rols-rojs”.
Najviše je bila tražena “škoda oktavija” – prodato je 2.981 vozilo, drugi je “reno klio” /2.599/, a treći “folksvagen golf” kojeg je prodato 2.193 komada.
Prodata su i 2.162 “folksvagen pola”, te 1.720 “suzuki vitara”.
Prošle godine benzinci su u ukupnoj prodaji u Hrvatskoj zauzeli tržišni udio od 54,9 odsto /32.940 vozila/, dizelaši su imali 42,7 odsto udjela /25.618/, a prodata su 834 hibrida sa tržišnim udjelom od 1,4 odsto.
Udio u ukupnoj prodaji od 0,8 odsto imaju vozila na gas /504/, dok su na začelju vozila na električni pogon, kojih je prodato 145 i imaju udio od 0,2 odsto. Srna