Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Suđenje za propast Bobar banke devet godina na aparatima

    8. Decembra 2025. — 15:20

    Petrović: Samo da RiTE Ugljevik izdrži muku do 1. aprila

    8. Decembra 2025. — 14:30

    Tržišni inspektori kontrolišu teroriste

    8. Decembra 2025. — 14:06

    RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

    8. Decembra 2025. — 12:15
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

    8. Decembra 2025. — 16:22

    Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

    8. Decembra 2025. — 15:33

    Đedović Handanović: Situacija oko NIS-a sve složenija

    8. Decembra 2025. — 13:16

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Megaprojekat na pomolu: Kina planira da iskopa kanal kroz Balkan (VIDEO)

    8. Decembra 2025. — 11:05

    Budimpešta i Bratislava osporiće zabranu uvoza ruske nafte i gasa

    8. Decembra 2025. — 09:00

    Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

    7. Decembra 2025. — 15:44

    Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

    7. Decembra 2025. — 14:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Turkiš ne razmišlja ozbiljno o Jatu

Turkiš ne razmišlja ozbiljno o Jatu

capital.bacapital.ba1. Februara 2011. — 07:50Nema komentara4 minute čitanja

BEOGRAD, “Turkiš erlajns”, koji je zaista pokazivao interesovanje za preuzimanje Jata, se “ohladio” saznavši da ne može da u paketu preuzme i aerodrom “Nikola Tesla“.

Iako bi bilo kakav aranžman sa gigantom poput Turkiša bio veoma poželjan za Jat, veliko je pitanje koliko je ta kompanija danas zainteresovana za bilo koju vrstu aranžmana, s obzirom da već mjesecima nema nikakvih kontakata sa srpskim prevoznikom.
Predrag Vujović, stručnjak za avijaciju, koji je svojevremeno bio i direktor Jata, smatra da u eventualnoj saradnji nacionalnog operatera i Turkiš erlajnsa generalno nema ničeg lošeg, ali da se bilo šta konkretnije može reći tek kada bude poznat tačan prijedlog aranžmana.
Prema njegovim riječima, jedini interes koji bi Turkiš mogao da ima u vezi s Jatom je tržište, „koje ne podrazumijeva samo unutrašnje tržište Srbije, već i dijasporu“.

“Pogrešno je na naše tržište gledati samo kao na putnike iz Srbije. Kada je otvarana linija Beograd – Tirana mnogi su se pitali čemu ta ruta kada niko neće putovati u Albaniju, ali u pitanju je tranzit. Moramo da gledamo da povećamo tranzitni saobraćaj jer ne možemo opstati fokusirani isključivo na lokalno tržište”, kaže on.

“Ne samo da Jat ne može da funkcioniše samo sa konceptom lokalnog tržišta, to ne može ni AlItalija, a čak ni Turkiš nije samo turska kompanija. Potrebno je vidjeti da li oni na umu imaju lokalno, regionalno ili internacionalno tržište”, dodaje Vujović.

Postavlja se pitanje koju bi korist Turkiš erlajns mogao da ima od Jata dugoročno, s obzirom na to da bi ulaskom u sporazum o otvorenom nebu turska kompanija dobila mogućnost da leti na bilo kojoj evropskoj liniji koju izabere.

Činjenica da je Srbija članica Otvorenog neba smatrala se osnovnim adutom Jata kada je prije nekoliko godina ruski Aeroflot bio ozbiljno zainteresovan za preuzimanje našeg avio-prevoznika.

Međutim, Turkiš erlajns nema problem sa kojim se suočavao Aeroflot, s obzirom da ne postoje nikakve ozbiljne prepreke za ulazak Turske u sporazum o otvorenom nebu.
Ugljanin se “reklamira” preko Jata
Sudbina Jat ervejza ponovo se našla u centru pažnje političara, ovog puta zaslugom Sulejmana Ugljanina, ministra bez portfelja u Vladi Srbije, koji je rekao da “Turkiš erlajns” namjerava da sklopi aranžman sa Jatom do 1. marta, kojim će biti formirana kompanija Balkan ervejz, te da Turci nemaju nikakvih uslova i preduslova u vezi s tim poslom.
Kao što je to postao običaj kada je u pitanju naš nacionalni avio-prevoznik, ni u resornom Ministarstvu za infrastrukturu, ni u samom Jatu ne znaju ništa o Ugljaninovom poduhvatu, dok sa samim Turkišom odavno već nema kontakata.

Privatizacija Jata političkoj eliti se uvijek nameće kao zgodan način za samopromociju jer se na već otpisanom gubitašu teško gube politički poeni, a uvijek postoji šansa da se novi dobiju, bilo samim pokazivanjem inicijative za rješavanje tog problema, a naročito ako kojim slučajem kompanija ipak nađe strateškog partnera kojeg se može vezati za ime nekog ministra.

Ugljanin nije iznio nikakve detalje o navodnoj saradnji dvije kompanije pa se ne zna ni da li bi turski prevoznik kupio srpskog ili bi Balkan ervejz bio neka treća kompanija.

Ono što je, međutim, poznato, to je da ministar bez portfelja ni po čemu nije nadležan za pregovore o prodaji državne aviokompanije, a izjave onih koji jesu, odnosno čelnika Ministarstva za infrastrukturu i samog Jata, potvrđuju da se ni sa kime nije konsultovao prije nego što je u Turskoj pomenuo pitanje Jata.

U angažovanju Ugljanina upućeni, međutim, vide kampanju za predstojeće izbore za Savjet bošnjačke nacionalne manjine, pa ne treba da čudi njegov pokušaj da se baš u ovom trenutku prikaže kao spasilac nacionalnog avioprevoznika.
Saradnja Davida i Golijata?
Sa flotom od oko 150 aviona prosječne starosti nešto iznad šest godina i sa još oko 90 letjelica u porudžbinama, Turkiš ervejz je jedna od najbrže rastućih avio kompanija. Tokom prošle godine ovaj prevoznik je nedjeljno obavljao oko 5.500 letova, a do 2015. planira da tu brojku uveća na oko 10.000. Za razliku od Turkiša, Jat raspolaže sa ukupno 14 aviona, koji su rijetko kad svi u funkciji, nedjeljno ima manje od 200 letova, a ako ne nađe strateškog partnera, gotovo je sigurno da 2015. neće ni dočekati.
Aleksandar Stevanović, saradnik Centra za slobodno tržište, kaže da mu je „oduvijek bila misterija šta to ministar bez portfelja zapravo radi“. “On je išao tamo, pričao, pregovarao i vratio se. Ugljanin može da nudi i predlaže, ali ne može da potpiše ugovor i da proda Jat jer o tome odlučuje isključivo Vlada Srbije. On se o tome uopšte neće pitati”, kaže Stevanović. On dodaje i da bi nam bilo bolje da smo odavno odustali od Jata i da smo avio-prevoz prepustili nekoj privatnoj kompaniji. “Ovako, Srbija sipa novac u Jat bez ikakvog kraja, tako da ko god da ga uzme, biće dobro”, kaže Stevanović. Danas

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakIlić: Restitucija bi slomila Srbiju
Sljedeći članak Graditelji u Sočiju ostali bez šefa

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

Minić: Radi se na prevazilaženju dugogodišnjeg problema u RiTE “Ugljevik”

PRIVREDA 02 minute čitanja

Najznačajniji strani investitori uložili u BiH 530 miliona KM

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Suđenje za propast Bobar banke devet godina na aparatima

8. Decembra 2025. — 15:2004 minute čitanja

Gotovo devet godina nakon podizanja optužnice, suđenje za propast „Bobar banke“ i dalje se razvlači bez presude

Petrović: Samo da RiTE Ugljevik izdrži muku do 1. aprila

8. Decembra 2025. — 14:30

Tržišni inspektori kontrolišu teroriste

8. Decembra 2025. — 14:06

RiTE „Ugljevik“ nema zaliha uglja ni za dan rada

8. Decembra 2025. — 12:15

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.