BEOGRAD, Tržište oglašavanja u Srbiji u 2008. godini je bilo vrijedno između četiri i šest miliona evra, izjavio je konsultant za elektronsko poslovanje Dragan Varagić.
On je na seminaru o internet oglašavanju nekretnina u Privrednoj komori Srbije kazao da između 30 odsto i 50 odsto tog tržišta zauzimaju sajtovi medijske kuće B92 i dnevnih novina Blic.
Internet kompanije sa najvećim prihodom u Srbiji su Httpul, Infostud i Krstarica, kazao je Varagić.
On je dodao da veliki dio prihoda tih kompanija dolazi od internet oglašavanja.
Prema podacima Agencije za privredne registre, firma za oglašavanje Httpul u 2008. je imala prihod od 88,5 miliona dinara, što je 80 odsto više nego prethodne godine i profit od 12 miliona dinara.
Sajt za obrazovanje i zapošljavanje Infostud lani je imao prihod od 75,5 miliona dinara, što je 2,2 puta više nego 2007. godine, a profit je iznosio 37,9 miliona dinara.
Internet pretraživač Krstarica u 2008. je imao prihod od 31,5 miliona dinara, što je oko 20 odsto više nego prethodne godine, a profit je iznosio 408.000 dinara.
Prema podacima Ministarstva za telekomunikacije Srbije, najposjećeniji svjetski sajtovi u Srbiji su internet pretraživač Gugl, društvena mreža fejsbuk i sajt za razmjenu video sadržaja Ju tjub, a najposjećeniji srpski sajtovi su B92, Blic, Krstarica i Infostud.