BEOGRAD, Tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji ostvarilo je rast od 11,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu i iznosi 20 miliona evra.
Video oglašavanje je apsolutni pobjednik – taj sektor ostvario je rast od nevjerovatnih 128odsto, pokazalo je AdEx istraživanje za 2015. godinu predstavljeno na konferenciji “Digital Day” u organizaciji “IAB Srbija”.
Kada je mobilno oglašavanje u pitanju, ostvaren je rast od 43 odsto i ono sada iznosi 1,81 miliona evra, dok je video oglašavanje poraslo za 128 odsto u odnosu na 2014. godinu – stavljajući jasno do znanja da ovaj format polako preuzima primat, te da je sve više onih oglašivača koji se odlučuju na video sadržaj.
Kada se govori o oglašavanju na društvenim mrežama gotovo 3,3 miliona evra uloženo je u ovaj vid reklamiranja, pri čemu je kategorija ostvarila rast od 4,4 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ujedno i najveći dio budžeta otišao je upravo na “Fejsbuk” oglašavanje (2,75 miliona evra), dok je daleko manje novca utrošeno na “Tviter” i “LinkedIn”.
Daleko manje investicije zabilježili su affiliate marketing (145.000 evra), integrisani sadržaji (185.000 evra), newsletter oglašavanje (20.000 evra), dok je na nativno ogašavanje utrošeno 150.000 evra u 2015. godini.
Takođe, svega 3 odsto display oglašavanja dolazi iz programatskog zakupa. AdEx istraživanjem zaključeno je da je tržište zadržalo dvocifren rast i ovoga puta, ali da je bitno nastaviti sa daljim ulaganjima i edukacijom, kako bi interaktivnom oglašavanju bio omogućeno da drži korak sa posljednjim trendovima koji već uveliko obliku industriju, ali i našu svakodnevicu. Netokracija