SARAJEVO – Pozivni centri i telemarketing poslovi postaju jedna od najbrže rastućih djelatnosti u Bosni i Hercegevini.
Tržište outsourcinga pozivnih centara bilježi kosntatan rast iz godine u godinu, piše portal Indikator.ba
Ova djelatnost nudi širok dijapazon usluga omogućavajući klijentima funkcije korisničke službe, mogućnosti odgovaranja na pozive, zakazivanja termina, primanja narudžbi, praćenja narudžbi, obrade kreditnih kartica, usluga rezervacije, primanje poruka i drugo.
Više desetina kompanija otvoreno je u ovom sektoru, a nove stalno pristižu. Prošle godine InstaCall, uslužni provajder za korisnike lociran u SAD i Kanadi, otvorio je firmu u Bosni i Hercegovini, a medijsku pažnju nedavno je izazvala i firma Webhelp, osnovana 2021. godine, koja je uselila u rekonstruisanu zgradu nekadašnjeg Vila Parka u Sarajevu i najavila zapošljavanje čak 500 radnika.
U proteklom periodu švedska kompanija Transcom ostvarila je veliki razvoj otvorivši svoje centre u više bh. gradova.
Odranije djeluju NCR, Teleperformance, CCC, Mplus, Servicepoint i brojni drugi.
Mnoge strane kompanije regrutiraju kadrove za rad na daljinu, pa osim onih koji su zaposleni u registrovanim firmima u Bosni i Hercegovini u ovoj djelatnosti radi i značajan broj freelencera.
Prema podacima portala mojposao operateri u pozivnim centrima su u vrhu najtraženijih zanimanja u Bosni i Hercegovini.
Osoba koja radi u službi za korisnike i call centru u Bosni i Hercegovini, prema dostupnim podacima, prosječno zarađuje oko 1.580 KM mjesečno. Plaće se kreću od 620 KM (najniži prosjek) do 3.420 KM (najviši prosjek). To je prosječna mjesečna plaća uključujući stanovanje, prijevoz i druge naknade.
Plaće se drastično razlikuju između različitih zanimanja u službi za korisnike i pozivnom centru. Tako stručnjak za poslovnu podršku zarađuje u prosjeku 1.440 KM , savjetnik u call centru 1.180 KM, voditelj call centra 2.820 KM, analitičar kvaliteta call centra 1.830 KM, predstavnik call centra 850 KM, itd.
Tržište radne snage u ovom sektoru je zanimljivo, pogotovo jer veći pozivni centri u zemlji nude formalno podučavanje zaposlenika i njihovo
napredovanje u karijeri.
Tržište outsourcinga pozivnih centara u Bosni i Hercegovini, s visokokvalificiranom, višejezičnom radnom snagom, prema stručnjacima, ima veliki potencijal za daljnji razvoj.
Ova djelatnost je generalno u ekspanziji, jer brojne svjetske kompanije, manje ili veće, traže outsourcing za svoje usluge podrške, te treba očekivati sve više novootvorenih firmi u Bosni i Hercegovini i stalni rast broja zaposlenika. Indikator.ba
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Kako ste došli do ovog podatka:
“Procjenjuje se da već zapošljava oko 18.500 radnika”