AMSTERDAM, Holandski proizvođač piva “Hajneken” ostvario je u trećem kvartalu rast prodaje od 7,5 odsto na globalnom nivou, zahvaljujući toplom ljetu u Evropi i sponzorstvu Svjetskog kupa u ragbiju.
Kompanija iz Amsterdama je u tri mjeseca, zaključno sa septembrom, prodala 51,2 miliona hektolitara piva, što odgovara zapremini više od 2.000 olimpijskih bazena, prenosi agencija Frans pres.
Prihodi su u datom periodu dostigli 5,5 milijardi evra. Značajan rast prodaje zabilježen je i u Sjevernoj i Južnoj Americi, prije svega u SAD, gdje je “Hajneken” kupio 50 odsto udjela u pivari “Lagunitas”.
Uz procijenjenu tržišnu vrijednost od 35 milijardi evra, “Hajneken” je najveća evropska pivara i treća po veličini u svijetu, nakon SABMilera i AB InBeva, koji su u pregovorima o spajanju.
“Hajneken” proizvodi i prodaje više od 200 marki piva i sajdera i zapošljava oko 70.000 ljudi širom svijeta. Tanjug