Close Menu
Capital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Centar za gazdovanje kršem i bez direktora posluje neuspješno

    18. Septembra 2025. — 15:56

    Državni posao više nije san, radnici odlaze iz javne uprave 

    18. Septembra 2025. — 13:25

    Skupština traži da se poništi tender od 35 miliona KM za javnu rasvjetu

    18. Septembra 2025. — 13:04

    Niko neće da se školuje za rad u „Šumama“

    17. Septembra 2025. — 15:38
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Slovenija ponudila Hrvatskoj zajedničku gradnju nuklearke

    18. Septembra 2025. — 14:55

    Da li ćemo naredne godine imati veće račune za struju?

    17. Septembra 2025. — 10:11

    Opek plus povećava proizvodnju nafte u oktobru

    7. Septembra 2025. — 15:57

    Cijene nafte pale zbog sve obilnije ponude

    6. Septembra 2025. — 08:03

    Bank of America podiže minimalnu platu

    18. Septembra 2025. — 14:46

    Fed smanjio kamatne stope

    18. Septembra 2025. — 10:46

    U FBiH u 2025. naplaćeno 5,9 milijardi KM javnih prihoda

    17. Septembra 2025. — 14:49

    Vlada će dati OC “Jahorina” 174 miliona KM

    17. Septembra 2025. — 14:39

    Vlada će dati OC “Jahorina” 174 miliona KM

    17. Septembra 2025. — 14:39

    Promet na Banjalučkoj berzi 23.024 KM

    11. Septembra 2025. — 16:15

    Srpska se na berzi zadužila još 47 miliona KM

    3. Septembra 2025. — 14:33

    Promet na Sarajevskoj berzi 753.032 KM

    2. Septembra 2025. — 15:15

    Usaglašen set mjera za rad carina i inspekcija

    18. Septembra 2025. — 15:55

    Cijene kafe nisu ovako naglo skočile decenijama

    14. Septembra 2025. — 10:45

    Skuplja hrana mijenja navike potrošača

    14. Septembra 2025. — 08:04

    Kada će se nadležni pozabaviti poskupljenjima u Srpskoj

    13. Septembra 2025. — 10:45

    Počela pretprodaja ski-karata na Jahorini

    15. Septembra 2025. — 12:00

    OC Jahorina produžava ljetnu sezonu

    15. Septembra 2025. — 08:06

    Druga etapa turističkih vaučera: Banje i Trebinje hit destinacije za turiste

    14. Septembra 2025. — 15:30

    Prihodi bili niži od planiranog, špic trajao samo 18 dana

    14. Septembra 2025. — 11:30

    Usaglašen set mjera za rad carina i inspekcija

    18. Septembra 2025. — 15:55

    Slovenija ponudila Hrvatskoj zajedničku gradnju nuklearke

    18. Septembra 2025. — 14:55

    Da li ćemo naredne godine imati veće račune za struju?

    17. Septembra 2025. — 10:11

    Poljoprivredni sajam “Interagro” u Bijeljini od 18. do 21. septembra

    15. Septembra 2025. — 15:40
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Tramp najavio “prirodniji” ukus Koka-Kole

    17. Septembra 2025. — 16:23

    Kina proizvodi više od polovine svjetskog čelika

    17. Septembra 2025. — 13:14

    Prestaje proizvodnja poznatih njemačkih “Fa” sapuna

    17. Septembra 2025. — 10:57

    Na računima u njemačkim bankama su čak 4,2 milijarde eura koje nikome ne pripadaju

    14. Septembra 2025. — 09:06

    Katar planira da investira 500 miliona dolara u kanadsku rudarsku kompaniju

    18. Septembra 2025. — 16:49

    EBRD smanjila udeo u NLB banci

    18. Septembra 2025. — 15:25

    Bank of America podiže minimalnu platu

    18. Septembra 2025. — 14:46

    Kina obustavlja istragu protiv kompanije Google

    18. Septembra 2025. — 12:55
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Trninić: Neće biti otpuštanja radnika u “Željeznicama”

Trninić: Neće biti otpuštanja radnika u “Željeznicama”

capital.bacapital.ba14. Aprila 2016. — 09:571 komentar3 minute čitanja

malaSl.ashxBANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić istakao je da neće biti otpuštanja radnika u “Željeznicama Republike Srpske” /ŽRS/.

“Do kraja mjeseca trebalo bi da bude završena sistematizacija radnih mjesta koja treba da pokaže ima li viška radnika. Ako se pokaže da ima viška radnika napravićemo plan na koji način riješiti taj problem”, poručio je Trninić danas u Banjaluci.

On je novinarima, u pauzi sastanka sa izvršnim direktorom Udruženja evropskih željeznica Liborom Lohmanom, rekao da je sagovornik upoznat o stanju u željezničkom saobraćaju u Srpskoj, jer je ovo udruženje u Srpskoj prisutno već duži niz godina.

“Bilo je riječi o našoj saradnji, upoznali smo ih sa našim planovima o razvoju željezničkog saobraćaja i razmijenili smo određena iskustva. Uputili su nam sugestije, imamo i nekih različitih viđenja koja ćemo probati usaglasiti”, dodao je Trninić.

On je rekao da očekuje pomoć Udruženja evropskih željeznica u procesu restrukturisanja “Željeznica Republike Srpske”, koji je već započet.

“Uprava `Željeznica` je napravila plan restrukturisanja za šta je dobila podršku Vlade, realizacija je u toku i sve bi trebalo da ide planiranom dinamikom”, istakao je je Trninić.

On je dodao da je Lohmana upoznao i sa planovima kada je u pitanju remont infrastrukture.

“Trenutno smo u pregovorima sa jednom kineskom kompanijom koja treba da izvrši rekonstrukciju putnog pravca od Banjaluke, preko Prijedora, do Novog Grada, do granice sa Hrvatskom. Riječ je o značajnim ulaganjima, ali konačnu cifru još nemamo”, pojasnio je Trninić.

Prema njegovim riječima, u toku su ulaganja u pravac od Banjaluke do Doboja, a postoje problemi na pravcima i prema Zvorniku i Šamcu.

Generalni direktor “Željeznica Republike Srpske” Dragan Savanović rekao je da željezničkom sektoru treba posvetiti mnogo veću pažnju kada je riječ o investicijama, jer je već duži period u odnosu na razvoj drumskog saobraćaja u velikom zaostatku.

“Potrebno je i naći najbolju formulu za restrukturisanje željeznica u Srpskoj i Federaciji BiH, računajući da je to uradila Slovenija, a započele Hrvatska i Srbija. To je dugotrajan proces, ali uz podršku Vlade i Udruženja mi to možemo uraditi”, ocijenio je Savanović.

On je pojasnio da je restrukturisanje složen proces, jer ne podrazumijeva samo novu sistematizaciju, već novu organizaciju, rješavanje imovinskih odnosa, restrukturisanje finansijskog stanja i obaveza po osnovu kredita, naslijeđenih obaveza, novu organizaciju poslova i šta željeznica stvarno treba da radi.

“Treba razdvojiti račune, formirati profitne poslovne centre gdje će se tačno znati ko koliko doprinosi, a ko koliko troši, ko se mora subvencionisati, a ko ne mora”, pojasnio je Savanović.

Prema njegovim riječima, finansijsko restrukturisanje je već počelo, a cijeli proces treba da bude završen za tri–četiri godine.

On je posjetio da su “Željeznice Republike Srpske” član Udruženja evropskih željeznica od 1998. godine, kao i da sa Lohmanom postoji odlična saradnja s obzirom da on veoma dobro razumije složenu situaciju u ovom preduzeću i zemlji.

Izvršni direktor Udruženja evropskih željeznica Libor Lohman smatra da je fokusiranje na ulaganja u infrastrukturu u Srpskoj preduslov za bolju intregraciju sistema željezničkog saobraćaja u zemlji i regionu.

“Cijenim i proces restrukturisanja samog preduzeća, jer je i to preduslov koji će omogućiti da `Željeznice` uđu u sistem željeznica u Evropi”, dodao je Lohman.

On je naglasio da problem koji imaju “Željeznice Republike Srpske” postoji u svim željeznicama zemalja regiona, a to je generalno pitanje dobrog balansa između ulaganja u drumski i željeznički saobraćaj.

“Obezbjeđivanje kvalitetne infrastrukture preduslov je kvalitetnog funkcionisanja samog željezničkog saobraćaja. Činjenica je da na ovim prostorima postoji previše granica, te je potrebna integracija, koja ne podrazumijeva integrisanje zemalja, već poslovnih sistema”, poručio je Lohman. Srna

dragan savanovic libor lohman Neđo Trninić otpustanja vazno zrs
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRuska privreda u “sivoj” fazi, trend pozitivan
Sljedeći članak Gluhaković sutra na Sajmu turizma u Bijeljini

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Za lakšu provjeru podataka aplikacija “Putovanje u Evropu”

NOVOSTI 02 minute čitanja

Psihološki trikovi koje pravdamo kad koristimo telefon u vožnji

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Samo kazem 14. Aprila 2016. 14:06

    Muka mi je vise od price o Zeljeznicama RS. Zaposljavaju nekoliko hiljada radnika (3.662-bar tako pise), a privredjuju koliko i farma 100 koka nosilja. Nekoliko hiljada radnika na oko 400 km pruge?! Gdje je tu zdrav razum? Recimo da 100 ljudi radi u upravi, ostaje jos 3.552 zaposlenih, sto znaci da na svaki kilometar pruge dodje skoro 9 radnika. Sta se tu ima restrukturirati, kad se i danas rampe kraj kojih prodjem rucno dizu, a jedina medjunardona linija je do Zagreba? O kakvom mi onda zeljeznickom saobracaju pricamo? Znam da ce ovaj komentar naici na osudu, ali Zeljeznice su ogroman teret za budzet. Stariji radnici, nece ih niko u tim godinama i sl. su price za malu djecu, jer je ta ista firma bila gubitas i prije 15-20 godina, a tad su ti radnici bili puno mladji, pa su mogli traziti posao na drugom mjestu. Zaista ne znam cemu nam sluzi ovakav zeljeznicki saobracaj, kad se od BL do Zagreba ide 4 i po sata u najlosijem vozu, koju oni ipak nazivaju BRZI. Da nije zalosno bilo bi smijesno.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Centar za gazdovanje kršem i bez direktora posluje neuspješno

18. Septembra 2025. — 15:5602 minute čitanja

Ovaj dio „Šuma“ od novembra posluje bez direktora

Državni posao više nije san, radnici odlaze iz javne uprave 

18. Septembra 2025. — 13:25

Skupština traži da se poništi tender od 35 miliona KM za javnu rasvjetu

18. Septembra 2025. — 13:04

Niko neće da se školuje za rad u „Šumama“

17. Septembra 2025. — 15:38

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti