BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić istakao je da neće biti otpuštanja radnika u “Željeznicama Republike Srpske” /ŽRS/.
“Do kraja mjeseca trebalo bi da bude završena sistematizacija radnih mjesta koja treba da pokaže ima li viška radnika. Ako se pokaže da ima viška radnika napravićemo plan na koji način riješiti taj problem”, poručio je Trninić danas u Banjaluci.
On je novinarima, u pauzi sastanka sa izvršnim direktorom Udruženja evropskih željeznica Liborom Lohmanom, rekao da je sagovornik upoznat o stanju u željezničkom saobraćaju u Srpskoj, jer je ovo udruženje u Srpskoj prisutno već duži niz godina.
“Bilo je riječi o našoj saradnji, upoznali smo ih sa našim planovima o razvoju željezničkog saobraćaja i razmijenili smo određena iskustva. Uputili su nam sugestije, imamo i nekih različitih viđenja koja ćemo probati usaglasiti”, dodao je Trninić.
On je rekao da očekuje pomoć Udruženja evropskih željeznica u procesu restrukturisanja “Željeznica Republike Srpske”, koji je već započet.
“Uprava `Željeznica` je napravila plan restrukturisanja za šta je dobila podršku Vlade, realizacija je u toku i sve bi trebalo da ide planiranom dinamikom”, istakao je je Trninić.
On je dodao da je Lohmana upoznao i sa planovima kada je u pitanju remont infrastrukture.
“Trenutno smo u pregovorima sa jednom kineskom kompanijom koja treba da izvrši rekonstrukciju putnog pravca od Banjaluke, preko Prijedora, do Novog Grada, do granice sa Hrvatskom. Riječ je o značajnim ulaganjima, ali konačnu cifru još nemamo”, pojasnio je Trninić.
Prema njegovim riječima, u toku su ulaganja u pravac od Banjaluke do Doboja, a postoje problemi na pravcima i prema Zvorniku i Šamcu.
Generalni direktor “Željeznica Republike Srpske” Dragan Savanović rekao je da željezničkom sektoru treba posvetiti mnogo veću pažnju kada je riječ o investicijama, jer je već duži period u odnosu na razvoj drumskog saobraćaja u velikom zaostatku.
“Potrebno je i naći najbolju formulu za restrukturisanje željeznica u Srpskoj i Federaciji BiH, računajući da je to uradila Slovenija, a započele Hrvatska i Srbija. To je dugotrajan proces, ali uz podršku Vlade i Udruženja mi to možemo uraditi”, ocijenio je Savanović.
On je pojasnio da je restrukturisanje složen proces, jer ne podrazumijeva samo novu sistematizaciju, već novu organizaciju, rješavanje imovinskih odnosa, restrukturisanje finansijskog stanja i obaveza po osnovu kredita, naslijeđenih obaveza, novu organizaciju poslova i šta željeznica stvarno treba da radi.
“Treba razdvojiti račune, formirati profitne poslovne centre gdje će se tačno znati ko koliko doprinosi, a ko koliko troši, ko se mora subvencionisati, a ko ne mora”, pojasnio je Savanović.
Prema njegovim riječima, finansijsko restrukturisanje je već počelo, a cijeli proces treba da bude završen za tri–četiri godine.
On je posjetio da su “Željeznice Republike Srpske” član Udruženja evropskih željeznica od 1998. godine, kao i da sa Lohmanom postoji odlična saradnja s obzirom da on veoma dobro razumije složenu situaciju u ovom preduzeću i zemlji.
Izvršni direktor Udruženja evropskih željeznica Libor Lohman smatra da je fokusiranje na ulaganja u infrastrukturu u Srpskoj preduslov za bolju intregraciju sistema željezničkog saobraćaja u zemlji i regionu.
“Cijenim i proces restrukturisanja samog preduzeća, jer je i to preduslov koji će omogućiti da `Željeznice` uđu u sistem željeznica u Evropi”, dodao je Lohman.
On je naglasio da problem koji imaju “Željeznice Republike Srpske” postoji u svim željeznicama zemalja regiona, a to je generalno pitanje dobrog balansa između ulaganja u drumski i željeznički saobraćaj.
“Obezbjeđivanje kvalitetne infrastrukture preduslov je kvalitetnog funkcionisanja samog željezničkog saobraćaja. Činjenica je da na ovim prostorima postoji previše granica, te je potrebna integracija, koja ne podrazumijeva integrisanje zemalja, već poslovnih sistema”, poručio je Lohman. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Muka mi je vise od price o Zeljeznicama RS. Zaposljavaju nekoliko hiljada radnika (3.662-bar tako pise), a privredjuju koliko i farma 100 koka nosilja. Nekoliko hiljada radnika na oko 400 km pruge?! Gdje je tu zdrav razum? Recimo da 100 ljudi radi u upravi, ostaje jos 3.552 zaposlenih, sto znaci da na svaki kilometar pruge dodje skoro 9 radnika. Sta se tu ima restrukturirati, kad se i danas rampe kraj kojih prodjem rucno dizu, a jedina medjunardona linija je do Zagreba? O kakvom mi onda zeljeznickom saobracaju pricamo? Znam da ce ovaj komentar naici na osudu, ali Zeljeznice su ogroman teret za budzet. Stariji radnici, nece ih niko u tim godinama i sl. su price za malu djecu, jer je ta ista firma bila gubitas i prije 15-20 godina, a tad su ti radnici bili puno mladji, pa su mogli traziti posao na drugom mjestu. Zaista ne znam cemu nam sluzi ovakav zeljeznicki saobracaj, kad se od BL do Zagreba ide 4 i po sata u najlosijem vozu, koju oni ipak nazivaju BRZI. Da nije zalosno bilo bi smijesno.