Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Kušnerov fond se nakon “Generalštaba” povlači i iz “Warner Brosa”

    18. Decembra 2025. — 13:12

    Mask “težak” 677 milijardi dolara

    16. Decembra 2025. — 09:06

    ChatGPT godišnje troši više struje nego cijela Slovenija

    15. Decembra 2025. — 16:03

    Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

    20. Decembra 2025. — 15:57

    Evropsku ekonomiju očekuju tri strukturne promjene

    20. Decembra 2025. — 15:04

    Visa i Mastercard moraju da kažnjeni sa 167,5 miliona dolara

    20. Decembra 2025. — 13:48

    Dijaspora poslala kući preko 11 milijardi evra

    20. Decembra 2025. — 10:07
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Tri veze do Bara

Tri veze do Bara

capital.bacapital.ba2. Oktobra 2011. — 08:30Nema komentara4 minute čitanja

BEOGRAD, Srbija i Crna Gora spremne su za saradnju kada je riječ o tri, u neku ruku povezana projekta – privatizacija luke Bar, obnova pruge Beograd-Bar i izgradnja auto-puta od srpske prestonice do južnog Jadrana.
Projekti su okosnica budućeg multimodalnog Koridora 11, koji ima veliki međunarodni i regionalni značaj. Jer, to je najkraća pomorska, željeznička i drumska veza od Barija u Italiji do Temišvara u Rumuniji. Zato je najznačajniji partner Srbiji i Crnoj Gori u ovom poslu upravo Italija, zbog velikog broja firmi u Rumuniji. Interes za ovim koridorom pokazuje i Rusija, koja je spremna da dio kredita namijenjen željezničkoj infrastrukturi u Srbiji, usmjeri upravo na barsku prugu.
Poslije prvog neuspješnog tendera za privatizaciju dijela barske luke očekivalo se da će srpska strana odustati od tog projekta. Međutim, priča je ponovo ovih dana aktuelizovana, a nadležni tvrde da su naši privrednici i dalje zainteresovani za kupovinu barske luke. U toku je tender za prodaju 54 odsto ukupnog akcijskog kapitala u vrijednosti od 65 miliona evra i, dodatno, dodjelu koncesije za korišćenje luke na period od tri decenije.
Prethodni tender završen je bez interesenata, iako je tada izgledalo da će se ostvariti strateški cilj Vlade Srbije da barska luka bude glavna za robu iz Srbije, koja trenutno preko Bara plasira svega 20 odsto izvoza. Konzorcijum osnovan u Beogradu, međutim, i pored gromoglasnih najava da će se oko Miodraga Kostića okupiti dovoljan broj zainteresovanih investitora, nije se prijavio za tender, koji je istekao u januaru 2010. Još tada je ministar Milutin Mrkonjić nagovijestio da će srpski privrednici učestvovati na ponovljenom tenderu, jer je kupovina dijela luke dobra za srpska preduzeća.
Od toga hoće li privreda Srbije naći interes da zakupi luku Bar zavisi, po svemu sudeći, i sudbina pruge od Bara do Beograda. Poslije četvrt vijeka postojanja ova pruga nikada nije remontovana u cijeloj dužini od 454,8 kilometara. Infrastruktura je ruinirana i crnogorskim dijelom vozovi idu u prosjeku 40 kilometara na sat.
Na srpskoj strani barske pruge lagane vožnje uvedene su na tridesetak mjesta, u ukupnoj dužini, koja premašuje 100 kilometara. Od Beograda do Vrbnice, zbog uvedenih laganih vožnji, putnički vozovi saobraćaju sat duže nego što to omogućavaju planirane brzine na ovoj magistrali. Preliminarna analiza pokazuje da je samo za ukidanje laganih vožnji potrebno od 50 do 70 miliona evra.
– Postoji dogovor između ministarstava Crne Gore i Srbije o budućnosti ove pruge, a uz sponzorstvo Vlade Italije izrađena je i studija – rečeno je „Novostima“ u crnogorskom Ministarstvu saobraćaja.
Prema procjenama, samo dovođenje pruge u „pređašnje stanje“ – kada su se vozovi kretali i po 100 kilometara na sat – koštala bi oko 340 miliona evra (200 miliona za srpski i 140 za crnogorski dio pruge). Za ovakvu rekonstrukciju barske pruge potrebno je oko tri godine. Prilikom rehabilitacije pruge, opet vezano za mogućnost da će biti korišćena za prevoz robe iz barske luke i obratno, moralo bi se, dodatno, voditi računa i o tome da sada dupli kontejneri ne mogu da prođu kroz tunele.
I dalje je aktuelno povezivanje Bara i Beograda auto-putem. Da li je prilikom projektovanja trase od Bara do Boljara Crna Gora vodila računa o tome gdje će i kako ta saobraćajnica biti spojena sa koridorom iz Srbije? Hoće li Crna Gora, po najnovijoj verziji, graditi samo „brzu cestu“ koja bi se „naslonila“ na moderni auto-put iz pravca Beograda?
– Mi ne odustajemo od auto-puta, ali izgradnja po našem prvobitnom projektu sada zavisi od mnogih faktora – kaže crnogorski ministar saobraćaja Andrija Lompar. – Vidjećemo šta ćemo graditi, a koridor za koji smo se opredjelili ne može se mijenjati, jer je ucrtan u prostorni plan Crne Gore.
Evropska investiciona banka ocijenila je da je bolje graditi „brzu cestu“, možda i samo magistralu umjesto preskupog auto-puta kroz Crnu Goru zbog teške konfiguracije terena. Na Vladi Srbije je da procjeni hoće li, u tom slučaju, i ona promijeniti planove o izgradnji „pravog“ auto-puta do Boljara. Novosti

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakViše sitnica bez carine
Sljedeći članak Rusija je zabrinuta za evro

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

Svijet 05 minuta čitanja

Talas bankrota u Njemačkoj ne jenjava

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.