BEOGRAD, Posao se može tražiti preko konkursa, oglasa, nacionalne službe ili agencije za zapošljavanje, a jedan od aduta sve više postaju i društvene mreže.
Fejsbuk, Tviter, Linkedin mjesta su na kojima poslodavci sve češće provjeravaju profile potencijalnih kandidata.
U njihovo vrijeme posao se dobijao, danas se posao traži, pa i preko interneta. O tome se razgovara i u Rektoratu.
Preko tri miliona registrovanih profila na Fejsbuku i 200.000 hiljada registrovanih tviteraša dokazuju da u Srbiji na društvenim mrežama postoji veoma aktivna zajednica.
“Jedna od prednosti društvenih mreža je umrežavanje. Treba se umrežavati sa ljudim akoji imaju slična zanimanja, sa ljudima iz sfere uticaja komentarisati, pričati sa njima, stvoriti inicijalni kontakt. Zatim definitivno treba voditi računa šta se postavlja na društvene mreže”, kaže Tomsilav Ćetković, iz Infostud-a.
“To je novi medij koji koriste studenti, mi smo došli do saznanja da i veliki broj poslodavaca koristi društvene mreže da provjeri profile kandidata i uvjere se u određene tvrdnje iz njihovih biografija. Takođe ispostavilo se to kao veoma koristan alat za umrežavanje i dovođenje odrđenih ljudi u vezu i uspostavljanje konatkata”, kaže Marija Jovanović, iz Univerzitetskog centra za razvoj karijere.
Najpopularnije društvene mreže koje su poslodavci počeli sve češće da prate za pronalaženje pravih kadrova su Fejsebuk, Tviter i LinkedIn.
“To je sad već jedan filozofski koncept, mi smo u vremenu informacija, u eri učenja. Ovo je društvo učenja, sada je svaka informacija vrijedna i sada se se sve svodi na širenje informacija. Mislim da definitivno idemo ka tome”, kaže Sanja Halilkanović menadžerka.
“Kao sredstvo zapošljavanja prije svega obraćamo pažnju na linkedin i koristimo ga, zato što je to profesionalna mreža, mreža u kojoj možemo naći relevantne inofirmacije koje nas zanimaju u vezi potencijalnih kandidata zato što tu postoje podaci o njihovom radnom iskustvu, obrazovanju koje su nam relevatne i bitne”, kaže Vanja Salai menadžerka u Telenoru.
U praksi, nalozi na društvenim mrežama još se otvaraju prije svega zbog zabave.
Stručnjaci za zapošljavanje savjetuju sve koji traže posao da, za početak, na društvenim mrežama svoje naloge očiste od neprikladnih komenatara i isuviše opuštenih fotografija. B92