PRIJEDOR – Skupština grada Prijedor dala je krajem septembra ove godine zeleno svjetlo gradskoj „Toplani“ za novu cijenu grijanja uvećanu za 22 odsto. Iako bi se novi cjenovnik trebao primjenjivati od početka ove sezone, iz „Toplane“ traže od građana da im retroaktivno plate razliku u cijeni za avgust i septembar, pravdajući to načinom obračuna.
Prijedorčanin koji su ovih dana dobili račune za mjesec oktobar, ostali su iznenađeni kada im je na računima obračunata i razlika za mjesece koji su prošli.
Na računu koji nam je jedan od potrošača poslao se jasno vidi da se pored 150 maraka koliko se od njega traži za septembar, njemu obračunava i razlika u cijeni za 8. i 9. mjesec ove godine, od ukupno 54 marke.
„Očekivao sam da će račun do 15. oktobra, odnosno početka sezone biti obračunat po starim, nižim cijenama, a ostatak mjeseca po novim, uvećanim. Međutim, cijeli oktobar je obračunat po novoj cijeni plus što se od mene traži da platim razliku u cijeni za mjesece kada je na snazi bila stara cijena grijanja. Mislim da to ne mogu da rade“, kazao je on.
Direktor „Toplane“ Duško Miletić tvrdi da se ništa ne obračunava retroaktivno.
On ne spori da grijna sezona traje od 15. oktobra do 15. aprila, ali dodaje da se za pojedine potrošače obračun za sledeću sezonu počinje ranije.
„Računi se plaćaju mjesečno, šest mjeseci u godini. Međutim, još 2006. godine upravni odbor „Toplane“ je donio je odluku da se napravi pogodnost za korisnike i da im se omogući da račune plaćaju na 12 mjeseci, odnosno da im budu upola jefitiniji kako bi ih lakše plaćali. Za te potrošače obračunski period je od 1. avgusta ove, do 30. jula naredne godine“, kaže on tvrdeći da niko nije oštećen.
Međutim, u Udruženju za zaštitu potrošača „Don“ iz ovog grada nisu u to ubijeđeni. Građane pozivaju da redovno plaćaju račune za narednu sezonu, a da za razliku koja se od njih traži, tuže preduzeće.
Ocjenjuju da je riječ o obračunu koji bi se veoma lako mogao osporiti na sudu.
„Odobrenje Skupštine grada za nove cijene je od početka nove sezone, odnosno od 15. oktobra. Njihov obračun nema veze sa grejnom sezonom“, kaže izvršni direktor udruženja Murisa Marić.
Ocjenjuje da je suludo da ovakva odluka o obračunu postoji toliko godina i da niko na nju ne reaguje i da je u upravi preduzeća smatraju normalnim.
„Treba da platimo nešto što nismo potrošili. To je obmana potrošača“, zaključuje ona.
CAPITAL: D. Tovilović
5 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Murisa Maric nema pojma. Nije retroaktivno, nego se gradjanima izaslo u susret da placaju na 12 mjeseci polovicnu ratu.
Kada su najavljivali poskupljenje rekli su od početka nove grejne sezone a ne od početka obračunskog perioda.
Pa čak i nepismeni Miletić ima botove. Čuj izašli u susret…
Izašao je njemu striko u susret i kupio sve pozicije koje je u životu imao.
Izaslo se u susret tako sto im je omoguceno da umjesto 7 mjeseci placaju 12 mjeseci. Grejna sezona se ne poklapa sa kalendarskom godinom. Sezona grijanja pocinje 15 oktobra a zavrsava 15 aprila. U 2023 godini, grije se 15 dana oktobra, novembar i decembar. A tih dva i po mjeseca se moze platiti na nacin, da se plati racun sa punom cijenom za ta dva i po mjeseca ili da se plati pet polovicnih rata. Ko placa polovicnu cijenu tj. cijenu na 12 mjeseci, on pocinje da placa u avgustu jer su avgust, septembar, oktobar,novembar i decembar pet polovicnih rata. A u 2024 godini treba platiti jos januar, februar, mart, i 15 dana aprila a to je tri i po mjeseca. Ko placa na 6 mjeseci, platice punih tri i po mjeseca racune, a to placa na 12 mjeseci, platice 7 polovicnih racuna tj. januar, februar, mart, april, maj, juni i juli. Jel to tako tesko skontati?
Miki, sve je tu jasno, samo je Skupština grada trebala dati saglasnost na povećanje cijena prije početka obračuna za sezonu (a ne 28.09.2023.god). Ovako, svako ko ih bude tužio će ih i dobiti na sudu jer ne smiju retroaktivno povećavati račune. Čak i da u ugovoru o korištenju usluga stoji od kada do kada je obračunski period (a u mom ne stoji) to ne bi smjeli raditi.
Samo u našoj državi se može na ovaj način opteretiti budžet građana računima za komunalne usluge.