ČIKAGO, U trenutku kada je “Tojota” pomislila da su prevladani problemi sa bezbjednošću vozila, buknuo je još jedan talas masovnog opoziva koji će, prema procijeni analitičara, ponovo uzdrmati ugled kompanije i njen kredibilitet pouzdanog proizvođača automobila, ocijenjuju analitičari.
Za manje od godinu dana ugled kompanije je ukaljan najnovijim izvještajem da je “Tojota” opozvala 1,5 miliona vozila kako bi se riješili problemi sa mogućih greškama na kočionom sistemu i drugim uočenim tehničkim problemima u proizvodnji.
Uprava najvećeg proizvodjača kola na svijetu je naglasila da zbog uočenih grešaka nije bilo nikakvih štetnih posljedica, ali sama činjenica su u kratkom roku objavljena dva masovna opoziva više od 11 miliona vozila i kamiona u svijetu, mogla bi da utiče na ukupno poslovanje kompanije, u trenutku kada je pomislila da je riješila stare probleme.
Žan Pjer-Dube, profesor marketinga Univerziteta u Čikagu smatra da se poslije dva opoziva može govoriti o “hroničnom problemu” sa kojim se kompanija suočava. Neke ranije nevolje sa kočenjem i sa nekontrolisanim ubrzanjem vozila su pripisivani vozačima, ali se te greške sada javljaju zbog tehničkih problema na dijelovima vozila, dodao je Pjer-Dube.
Posljednja odluka “Tojote” o povlačenju vozila obuhvata više modela, među njima “avalon”, “kraun salon” i “leksus.” Neispravnost zbog koje će automobili biti povučeni iz prodaje se odnose na curenje kočione tečnosti i rada pumpe za gorivo, a kod nekih “Tojotinih” modela su uočeni kvarovi na oba ta sistema.
Ugled i povjerenje kupaca u “Tojotu” već su snažno uzdrmani kada je kompanija povukla iz prodaje do deset miliona svojih vozila tokom prošle godine, najviše zbog neispavnih papučica za gas, koje su mogle da ubrzaju kretanje automobila i bez vozačeve namjere. Tanjug