TOKIO, Japanska “Tojota” ostaje vodeći svjetski proizvođač automobila sa 8,42 miliona prodatih komada u 2010. godini, uprkos krizi nastaloj zbog povlačenja vozila sa tržišta početkom prošle godine.
U odnosu na 2009. “Tojota” je povećala proizvodnju za osam odsto i nalazi se ispred američkog konkurenta Dženeral motorsa, koji je prošle godine prodao 8,39 miliona vozila.
Portparol “Tojote” Pol Nolasko rekao je da vodeće mjesto u svijetu po prodaji nije toliko važno za kompaniju, koliko im je važno da postanu broj jedan u pogledu klijenata, da oni budu zadovoljni njihovim proizvodima i uslugama.
Krajem 2009. i početkom 2010. godine “Tojota” se suočila sa najvećom krizom od svog postanka zbog povlačenja sa tržišta širom svijeta oko devet miliona vozila nakon uočenih tehničkih problema, prvenstveno zbog papučice za gas koja ostaje blokirana prilikom većih brzina te sistema kočenja koji kasno reaguje.
Kompanija je u Japanu prodala 14 odsto više automobila nego 2009. godine, u Kini je prodaja povećana za 19 osto a u ostalim azijskim državama za 24 odsto.
“Međutim, u Evropi, koja se smatra teškim tržištem za većinu proizvođaća automobila, prodaja je opala za 11 odsto”, naveo je Nolasko.
On je rekao da će kompanija nastojati da u 2011. godini pridobije povjerenje kupaca, koje je poljuljano zbog prošlogodišnjeg povlačenja vozila.