BEOGRAD, Vinarija Tikveš je u ovoj godini na tržištu Srbije ostvarila rast prodaje od 20 odsto, dok je prodaja vrhunskih vina porasla više od 40 odsto u odnosu na prethodnu godinu, saopštio je juče generalni direktor te vinarije za Srbiju Aleksandar Kokir.
Plan kompanije je da u Srbiji, koja je za Tikveš glavno regionalno tržište u naredne dvije godine udvostruči promet koji ovdje ostvaruje.
“Srbija je za nas tržište koje ima veliki potencijal i na kojem smo prisutni decenijama. Postavili smo vrlo visoke ciljeve u Srbiji i prve rezultate već vidimo, jer bilježimo konstantan rast. To nas dodatno ohrabruje da, i pored ekonomske krize, nastavimo sa ulaganjima ovdje”, izjavio je Kokir, predstavljajući rezultate rada vinarije u ovoj godini.
Ocjenjujući da će naredna godina biti ekonomski teška, on je izrazio uvjerenje da će se sa pravilnim ulaganjima ostvariti dobri rezultati.
Kokir je podsjetio da su se Vinarija Tikveš i njeno vino Bela Voda našli ove godine na prestižnoj listi magazina M&M Global među 100 rastućih svjetskih brendova, a tikveška vina su nagrađena i na takmičenjima International Wine Callenge (IWC) i Decanter u Velikoj Britaniji, kao i na međunarodnom takmičenju vina sa Balkana u Bugarskoj.
Kvalitet tikveških vina prepoznao je i svjetski vinski stručnjak Robert Parker ocijenivši crvena vina iz berbe 2010. – Bela Voda i Vranec Special Selection sa 94, odnosno 90 poena, zahvaljujući čemu je Tikveš ostvario proboj na tržišta EU, SAD, Kanade, Australije i Kine.
Vina iz serije Barovo, Bela Voda, R'kaciteli Special Selection i Vranec Special Selection su na američkom tržištu postigla izuzetan uspjeh, i u ponudi su najboljih restorana sa Mišlen (Micelin) zvjezdicama u Njujorku i Vašingtonu.
Ove godine Tikveš se probio i na tržište Danske, gdje su isporučene prve količine od 80 hiljada flaša visokokvalitetnog vina Vranec iz serije Special Selection berba 2011. godine u 48 specijalizovanih prodavnica danskog uvoznika Hasena, kao i restoranima širom ove zemlje, naveo je Kokir.
U Srbiji je najprodavanije vino Smederevka, potom Kratošija, a značajno je i to što je prodaja vina Roze porasla za četiri puta u odnosu na prethodnu godinu, dodao je on. Tanjug