BEOGRAD, Na salonu automobila, koji do 17. oktobra traje u Parizu, šepuri se jedan ljepotan koga baš briga za potrošnju benzina i „štetnu emisiju CO2“.
Čudo na četiri točka, iz Maranela, prelijepi „ferari“ sa oznakom „SA aperta“ (SA – u znak sjećanja na dizajnera Pininfarinu, a „aperta“ na italijanskom znači „otvoreno“), košta 400.000 evra!
Pod pretpostavkom da prosječni Srbin ne mari mnogo za „efekat staklene bašte“, pa se odluči da pazari baš jarkocrveni „ferari“, izračunali smo da bi mu, sa prosječnom platom od 313 evra, za to bilo potrebno 1.277,95 mjeseci ili više od 106 godina rada i odricanja (bukvalno) od svega drugog. Naravno, ako izdvaja cijelu platu i živi od vazduha.
Pa, ako riješite da „štekujete“ platu u dogovoru sa narednom generacijom ili dvije potomaka, ne dajte da vas pokoleba činjenica da smo nešto zaboravili prilikom prethodne računice. Naime, na cijenu od 400.000 evra treba dodati carinu od 10 odsto i PDV od 18 procenata.
„Ferari“ možete kupiti i na kredit. Pozvali smo jednu našu banku i rekli šta nas zanima.
– Nema problema. Potrebno je da uplatite učešće od 10 odsto, da vam plata iznosi najmanje polovinu rate i da prenesete tekući račun u našu banku. Kamata je fiksna, baš kao i rata – obradova nas djevojka iz informacionog centra ugledne banke.
Dakle, uz učešće od 40.000 evra (opet zaboravismo carinu i PDV) i kamatu od 12,5 odsto na godišnjem nivou, rata u naredna 84 mjeseca bila bi 6.539,32 evra (da ne zaboravimo – potrebna vam je plata od 13.078,64 evra).
S obzirom na to da bankari traže i kasko osiguranje, a naplaćuju i velike troškove obrade kreditnog zahtjeva, bolje je pazariti „ferari“ za keš.
Jedini problem u cijeloj računici može biti posljednja vest iz Pariza – cjelokupna proizvodnja (80 komada) ovog „ferarija“ prodata je.
Šansa
„Fijat“ je vlasnik „Ferarija“. Ko zna, možda će jednog dana u srcu Šumadije početi da se montira i neki auto sa amblemom „propetog konjića“ na haubi. Novosti
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Članak je retardirajući!!!
Kakve veze ima Ferari sa prosječnom platom u Srbiji. Pa to je automobil za megabogate i glupost je to porediti sa bilo čijom prosječnom platom. Prosječna plata u Švedskoj je 3.500 EUR pa ni oni ne mogu da kupe Ferari da li to znači da je Švedska loša država …
Ja smatram da je članak duhovit i opuštajući, bez pretenzija da bude shvaćen kao ozbilja kritika stanja u Srbiji.
Kad izvještavate sa sajma automobila i pišete o Ferariju, onda je ovakav informativni, a opet i šaljivi tekst najbolje što možete napisati.
Za razliku od mnogih drugih novinara i medijskih kuća koje samo kao papagaji prenose saopštenja raznih portparola, ovo je super…