AMSTERDAM, Holandski proizvođač piva Hajneken je u prvom kvartalu 2016. povećao globalnu prodaju piva za 11 odsto, zahvaljujući kineskoj Novoj godini i katoličkom Uskrsu.
Uprkos tome, neto profit Hajnekena je u prvom tromjesečju pao za više od polovine, na 265 miliona evra sa 579 miliona evra iz istog perioda prošle godine, prenosi agencija Frans pres.
“Ovo je bio dobar prvi kvartal, kome su podršku pružili snažna prodaja u Vijetnamu, kineska Nova godina i ranije vrijeme proslave Uskrsa”, navodi se u saopštenju generalnog direktora kompanije Žan-Fransoa van Boksmera.
Globalna prodaja je porasla sa 39,3 miliona hektolitara iz prvog prošlogodišnjeg kvartala na 43,5 miliona hektolitara, što je jednako zapremini oko 1.740 olimpijskih bazena.
Iako je prodaja piva ostvarila dobar rast u Aziji od 23 odsto, kao i u Južnoj i Sjevernoj Americi i Evropi, Hajnekenovo tržište u Africi i Bliskom istoku ostaje izazovno, dodaje se u saopštenju direktora.
U zapadnoj Evropi, prodaja je porasla za 2,3 odsto, potpomognuta blagom zimom i ranijim vremenom proslave Uskrsa.
Uz procijenjenu vrijednost na 35 milijardi evra, Hajneken je druga najveća svjetska pivara poslije AB Inbeva, koji je u novembru prošle godine potpisao ugovor o spajanju sa rivalskim Sab Milerom, što je okarakterisano kao treća najveća akvizicija u globalnoj korporativnoj istoriji.
Hajneken proizvodi i prodaje preko 250 brendova piva i sajdera, i zapošljava oko 73.000 ljudi širom svijeta. Tanjug