FRANKFURT, Svaki deveti automobil u svijetu danas proizveden je u Njemačkoj, ali se prognozira da će 2012. godine oznaku “Made in Germany” imati tek svaki deseto novoproizvedeno putničko vozilo, prognozirala je oditorska kompanija “Ernst i Jang” (Ernst & Young).
Procjena je da će udio Njemačke u svjetskoj proizvodnji automobila narednih godina opasti, ali da će automobilska industrija te zemlje povećati prodaju vozila najluksuznije kategorije.
Padu njemačkog učešća na svjetskom automobilskom tržištu, prema ovoj analizi, doprinijeće rast proizvodnje automobila u zemljama sa ekonomijama u naglom usponu – Rusiji, Indiji i Kini.
Njemačke automobilske kuće su posle pada “gvozdene zavjese” masovno investirale u istočnu Evropu, ali i u Kinu i Indiju u kojima, kako smatraju, postoji najveći potencijal rasta proizvodnje i prodaje automobila.
Prema studiji “Ernsta i janga”, u zemljama u razvoju i nadalje će preovlađujuće biti interesovanje za jeftinije, dok će u Njemačkoj biti više ljudi koji će htjeti da se voze u automobilima visokog i najvišeg kvaliteta.
Njemački proizvodjači automobila najviše klase su i u avgustu zabelježili rekordni rast prodaje, zahvaljujući većoj potražnji u SAD i Aziji, prenijele su svetske agencije.
Najznačajniji rast avgustovske prodaje medju njima ostvario je BMW, povećavši ukupnu prodaju za 12,9 odsto u odnosu na lanjski avgust, na 99.755 vozila.
Ta kompanija je za osam ovogodišnjih meseci, zaključno sa avgustom, prodala ukupno 952.929 automobila robnih marki BMW, “Mini” i “Rols-Rojs”, što je za 7,1 procenat više nego u istom periodu lane.
I rivalski “Audi”, koji posluje u sastavu nemačkog “Folksvagena” (Volkswagen) je takodje objavio solidan rast prodaje tokom avgusta, sa 66.400 prodatih vozila u svetu, 4,2 odsto više nego u istom mesecu lane, dok je za osam meseci ta automobilska kuća prodala ukupno 656.600 vozila, za 9,2 procenta više nego u istom periodu 2006.
Grupacija “Mercedes” je pre nekoliko nedelja, takodje, saopštila da u ovoj godini planira da premaši lanjski rekord od 1,251 miliona prodatih vozila.
Prodaja te grupacije je u avgustu povećana za 8,7 procenata, na 96.200 automobila, a ukupno za osam meseci ove godine, na tržištima širom sveta prodato je 817.600 automobila, što je za 0,1 procenat manje nego u istom periodu 2006.
Kao glavni razlog za to grupacija “Mercedes” navodi lanjski prestanak proizvodnje “smarta” sa četiri sedišta.